English

همزمان با تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک؛

مالک جدید توئیتر به دنبال ایجاد تغییرات بنیادی!

ایلان ماسک پس از تصاحب کامل توئیتر به سرعت تعدادی از مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را اخراج کرد و وعده آزادی بیشتر در توئیتر را به کاربران داد

مالک جدید توئیتر به دنبال ایجاد تغییرات بنیادی!

به گزارش خبرگزاری موج، ایلان ماسک که بارها با توئیت‌های خود میلیون‌ها نفر را شگفت زده کرده است این امروز نیز با انتشار توئیت «پرنده آزاد شد» و «بگذارید روزهای خوب بیاید» بار دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی را شوکه کرد. رئیس صنایع فضایی اسپیس‌ایکس که از سال اوایل سال جاری برای خرید توئیتر با مبلغ هنگفت ۴۴ میلیارد دلار با مدیران این شبکه اجتماعی درگیر کشمکش بود سرانجام سهام توئیتر را از آن خود کرد.

ایلان ماسک پس از خرید توئیتر فوراً تغییرات در سیستم مدیریتی این شبکه اجتماعی را آغاز و حداقل ۴ مدیر ارشد توئیتر از جمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل و ند سیگل، مدیر ارشد مالی و ویجایا گده، مدیر سیاست‌گذاری و سارا پرسونت، مدیر ارشد مشتری این شرکت را اخراج کرد. رئیس جدید توئیتر پس از تصاحب کامل این شبکه اجتماعی وارد مقر اصلی توئیتر در شهر سانفرانسیکو شد و با کارمندان این شرکت دیدار کرد.

ماسک که همواره مدعی حمایت از آزادی بیان مطلق است اعلام کرده قصد دارد آزادی بیشتری در اختیار کاربران توئیتر قرار دهد و تمامی محدودیت‌های قبلی از جمله حذف و ممنوعیت فعالیت حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو کند. اگرچه ایلان ماسک معتقد به ایجاد تغییرات بنیادی در سیاست‌های اجرایی توئیتر است ولی برخی از کارشناسان حوزه ارتباطات ضمن هشدار درباره آزادسازی بدون چهارچوب فعالیت در این شبکه اجتماعی از ماسک و سایر مدیران توئیتر خواستند برای جلوگیری از هرج و مرج در جهان ساختار محدود کننده‌ای برای انتشار توئیت‌های نفرت‌انگیز و نادرست در نظر گرفته شود. باتوجه به مواضع ایلان ماسک سیاست‌مداران جمهوری خواه از خرید توئیتر استقبال کردند ولی محافظه‌کاران آمریکایی فعلاً ترجیح داده‌اند دیدگاه خود را در این باره اعلام نکنند.

برخی از رسانه‌های آمریکایی همزمان با انتشار خبر خرید کامل توئیتر توسط ایلان ماسک مدعی شدند به زودی بیش از ۷۵ درصد کارکنان این شرکت اخراج و افراد جدید جایگزین می‌شوند ولی مالک کنونی این شبکه اجتماعی این ادعا را تکذیب و از کارمندان توئیتر خواست نگران آینده کاری خود نباشند. با این حال به نظر می‌رسد ایلان ماسک در خصوص اجرای برنامه‌های جدید خود درباره توئیتر قصد سازگاری با هیچ فردی را در این شرکت ندارد و احتمالاً به زودی افراد بیشتری به خصوص از طبقه مدیران این شرکت اخراج می‌شوند.

بلومبرگ در گزارش امروز خود نوشت ایلان ماسک خود مسئولیت مدیرعاملی توئیتر را برعهده می‌گیرد و در این راستا تعدادی از مهندسان تسلا را برای ایجاد گروه مدیریتی به دفتر اصلی توئیتر دعوت کرده است. گفتی است ایلان ماسک برای خرید توئیتر با مبلغ اعلام شده بیش از ۱۳ میلیارد دلار وام دریافت کرده و مالک کنونی این شبکه اجتماعی مسئولیت هدایت و رهبری شرکت‌های بزرگی از قبیل اسپیس‌ایکس و تسلا را برعهده دارد. حال باید منتظر ماند و دید ثروتمندترین مرد جهان چه برنامه‌ای برای تغییر در ساختار توئیتر دارد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه