English

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در چهاردهمین نمایشگاه متالکس؛

تصمیمات اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار مهم هستند

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیمات اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار مهم است. تصمیمات اقتصادی هم در حوزه کلان و هم خرد حایز اهمیت است. بورس یکی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود و اگر این مسائل حل شود حتما می‌توانیم خروجی بهتری از معدن و صنایع معدنی داشته باشیم و در این حوزه کارآفرینی کنیم.

تصمیمات اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار مهم هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: نسبت استخراج در ایران با توجه به داشتن حدودا ۶۰ میلیارد تن مواد معدنی، چه فلزی و چه غیر فلزی، کم است و سهم معدن در تولید ناخالص داخلی حدودا ۱.۲ درصد است و با صنایع معدنی در مجموع بیش از ۵ درصد می شود که درصد قابل توجهی نیست. در این حوزه باید اولویت اول ما، بحث اکتشاف باشد و به سپس فرآوری و استخراج و محصول پرداخته شود.

وی بیان کرد: بحث استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی و همچنی به کارگیری از نیروی انسانی متخصص بحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود. شرکت‌های دانش بنیان ظرفیتی ایجاد کرده‌اند تا بتوانیم تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را تامین کنیم.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در کنار ظرفیت موجود برای مصرف در داخل باید به ظرفیت صادرات هم توجه کنیم و در نظر بگیریم که شرکت‌های بزرگ نهایتا از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند پس باید ظرفیت و زیرساخت‌های صادرات را افزایش دهیم و بندرگاه ها، اسکله‌ها، جاده ها و... را اصلاح کنیم.

فولادگر تصریح کرد: تصمیمات اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار مهم است. تصمیمات اقتصادی هم در حوزه کلان و هم خرد حایز اهمیت است. بورس یکی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود و اگر این مسائل حل شود حتما می‌توانیم خروجی بهتری از معدن و صنایع معدنی داشته باشیم و در این حوزه کارآفرینی کنیم.

وی گفت: فولاد مبارکه در صنایع فولادی این ویژگی را دارد که همه زحمات آن توسط نسل انقلابی و پس از انقلاب ۵۷ انجام شده است و اکنون از نظر تولید محصولات فولادی و ورق اولین صنعت کشور است و در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه