English

قاسم پورتقی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

نقش خطای انسانی در تصادفات بیش از ۷۹ درصد است

عضو هیات مدیره انجمن راههای کشور با تاکید بر اینکه برخورد بد برخی پرسنل دولتی در جاده ها می توانند عامل تصادفات باشد، اظهار کرد: در حال حاضر نقش انسانی در تصادفات بیش از ۷۰ درصد است و مواردی مانند سرعت غیرمجاز، بی خوابی، خستگی، فشار روانی، فشار اقتصادی و بی توجهی به قوانین و مقررات از مهمترین عوامل است.

نقش خطای انسانی در تصادفات بیش از ۷۹ درصد است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،  قاسم پورتقی عضو هیات مدیره انجمن راههای کشور با تاکید بر اینکه ۷ اردیبهشت به عنوان ایمنی راهها نامگذاری شده است، گفت: برای ایمنی حمل و نقل سه پارامتر؛ نیروی انسانی، زیرساخت و خودرو دخالت دارند و در تعطیلات نوروزی امسال هزار کشته و ۵ هزار آسیب دیده داشتیم.

او با تاکید بر اینکه خودروهای تولیدی ایران برای جاده های کشور ایمن نیستند، تصریح کرد: از نظر زیرساختی جاده های کشور مشکل دارند و همه ما واقف هستیم وضعیت مالی دولت هم خوب نیست و نباید انتظار داشت به زودی این مشکلات برطرف شود به همین دلیل رانند باید این وضعیت و کیفیت خودروی خود را در نظر بگیرند.

پورتقی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه برخورد بد برخی پرسنل دولتی در جاده ها می توانند عامل تصادفات باشد، اظهار کرد: در حال حاضر نقش انسانی در تصادفات بیش از ۷۰ درصد است و مواردی مانند سرعت غیرمجاز، بی خوابی، خستگی، فشار روانی، فشار اقتصادی و بی توجهی به قوانین و مقررات از مهمترین عوامل است.

هزینه تعمیر جاده ها پایین است

همچنین عضو جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش راههای کشور به بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: دولت سالانه باید ۴ درصد از این سرمایه را صرف نگهداری راهها بکند، اما کمتر از  نیم درصد در ایران هزینه می شود.

علی آزاد با بیان اینکه در ایران بیشتر از اینکه جاده ناایمن داشته باشیم راننده ناایمن داریم، افزود: یکی از دلایل افزایش فوتی ها در تصادفات وجود خودروهای ناایمن در کشور هستند از طرف دیگر سالانه حدود ۵ هزار کشته در تصادفات مربوط به موتورسواران است.

او با تاکید بر اینکه بخشی از این تصادفات ناشی از افزایش جمعیت شهرها به دلیل مهاجرت از مناطق محروم است، اظهار کرد: اگر دولت در مناطق محروم اشتغالزایی شود و ترکیب جمعیتی شهرها اصلاح شود مشکل تصادفات هم ممکن است حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه