English

قیمت نفت در معاملات امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱/ برنت به ۱۰۸ دلار و ۲۱ سنت رسید

قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 96 سنت معادل 0.9 درصد افزایش‌یافت و به 108 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در معاملات امروز 31 فروردین 1401/ برنت به 108 دلار و 21 سنت رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، نگرانی درمورد تقاضای انرژی به‌دنبال کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد دنیا توسط صندوق بین‌المللی پول باعث شد قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یابد.

اما گرانی در مورد کاهش تقاضای نفت با دورنمای پایین آمدن عرضه به‌دنبال تحریم‌های روسیه جبران شده و در معاملات چهارشنبه با رشد قیمت نفت مواجه بودیم. روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت دنیا و یکی از عرضه‌کنندگان اصلی نفت به اروپاست.

 بر این اساس قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 96 سنت معادل 0.9 درصد افزایش‌یافت و به 108 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در معاملات امروز با 1 دلار و 19 سنت معادل 1.2 درصد افزایش، 103 دلار و 75 سنت در هر بشکه معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در معاملات بی‌ثبات روز سه‌شنبه 5.2 درصد سقوط داشتند.

صندوق بین‌المللی پول در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا را پایین آورد و اعلام کرد تأثیرات اقتصادی جنگ روسیه در اوکراین عامل این اتفاق بوده و هشدار داد تورم درحال‌حاضر یک خطر واضح برای بسیاری کشورهاست.

از نظر عرضه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس 1.45 میلیون بشکه در روز کمتر از هدف تولید خود در ماه مارس تولید کرده‌اند که نتیجه کاهش تولید روسیه به‌خاطر تحریم‌های غربی است.

روسیه حدود 300 هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه خود در ماه مارس و معادل 10.018 میلیون بشکه در روز تولید کرده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی