English

پس از گذشت ۳ سال؛

رکورد تولید روزانه کلاف گرم در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه شکسته شد

غیورمردان عرصه تولید فولاد مبارکه موفق شدند با تولید ٢٠ هزار و ٣٣٥ تن کلاف گرم در خط نورد گرم، رکورد ارزشمند دیگری را به ثبت رسانده و رکورد قبلی تولید روزانه کلاف گرم که به میزان ٢٠ هزار و ٢٦٥ تن در ١٢ فروردین‌ماه ١٣٩٨ بود را ارتقا دهند و این مقدمه‌ای بر تقویت تولید این محصول است.

رکورد تولید روزانه کلاف گرم در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه شکسته شد

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا سلیمی، مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: در رکوردشکنی اخیر، عزم تلاشگران ناحیه نورد به گونه‌ای جزم شده بود که انتظار می‌رفت عدد رکورد روزانه خط نورد گرم فولاد مبارکه بیش از عدد حاصل‌شده باشد اما به دلیل بروز مشکلاتی در خط به میزان تولید کمتری رسیدیم.

وی با بیان این که با برنامه‌ریزی و آماده نگه‌داشتن خط تولید از مهم‌ترین عوامل این رکورد به شمار می‌رود، افزود: اراده پولادین کارکنان رمز موفقیت در رکوردشکنی‌های فولاد مبارکه است که امورات روزانه از قبیل تعمیرات را به‌خوبی مدیریت کرده و مشکلات را با سرعت حل کردند.

رکوردی که پس از گذشت 3 سال شکسته شد

مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه با اشاره به حلاوت و شیرینی وصف‌ناشدنی این رکورد خاطرنشان کرد: این رکورد برای همه دل‌چسب بود و ظرفیت برداشتن گام‌های بزرگ سال‌هاست که در ناحیه نورد گرم ایجاد شده است؛ در نخستین ماه سال جاری کارکنان فولاد مبارکه تکاپو، انگیزه و روحیه بیشتری پیدا کردند تا همگام با دیگر نواحی تولید، ناحیه نورد گرم نیز پیش‌روی کند.

وی اذعان داشت: اختلاف این رکورد با رکورد قبلی که در 12 فروردین‌ماه سال 98 به میزان 20 هزار و 265 تن ثبت شده بود نیز قابل‌توجه است و اکنون به عدد 20 هزار و 335 تن رسیده است؛ این رکورد ارزشمندی است که امیدوارم بتوانیم در ناحیه نورد گرم رکورد ماهیانه قابل توجهی داشته باشیم.

تولید بیش از 70 درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور در فولاد مبارکه

علی حاجیان‌نژاد، مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه با اشاره به این رکوردزنی در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: در آغازین روزهای سال "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" غیورمردان ناحیه نورد گرم همگام با سایر نواحی گروه فولاد مبارکه و در راستای اهداف کلیدی شرکت و کشور،  با همدلی و همیاری موفق به ثبت رکوردی جدیدی در تولید روزانه کلاف گرم به میزان ۲۰۳۳۵ تن در 20 فروردین‌ماه گردیدند.

وی افزود: در حال حاضر در خط تولید نورد گرم شرکت فولاد مبارکه، بیش از 70 درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور تولید می‌شود و چندین سال است که این خط با حداکثر توان خود تولید داشته و از ظرفیت تولید نامی خود عبور کرده است.

وابستگی میزان تولید خط نورد گرم به ترکیب ابعادی و گرید

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این خط به دلیل دارا بودن ویژگی تنوع بالای تولید ابعادی (ضخامت و عرض) و امکان تولید گریدهای مختلف، از خطوط منحصربه‌فرد نورد گرم در کشور و منطقه است.

وی اذعان داشت: میزان تولید خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملاً به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تولید وابسته بوده و در سال‌های اخیر به دلیل گرایش سفارش‌ها ورق‌های گرم فولادی به سمت تولید ابعاد و گریدهای بحرانی(ضخامت‌ها و عرضه‌ای پایین یا ضخامت‌های بالا باکیفیت سخت) دست‌یابی به رکوردهای تولید و حتی ظرفیت‌های تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه، بسیار سخت و تقریباً غیرممکن گردیده بود.

رکورد فروردین‌ماه مقدمه‌ای برای موفقیت‌های بعدی ناحیه نورد گرم

حاجیان‌نژاد با بیان این که مشکلاتی نظیر تعویق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی خط نورد گرم به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بیماری همه‌گیر کویید ۱۹ مزید علت شده بود، گفت: در نخستین روزهای کاری سال جدید، همکاران سخت‌کوش ناحیه نورد گرم با عزمی راسخ نسبت به افزایش تولید و بهبود رکوردهای تولیدی اقدام کردند.

وی تصریح کرد: با تلاش مستمر کارکنان، نخستین گام یعنی کسب رکورد روزانه تولید کلاف گرم در 20 فروردین‌ماه را محقق کرده و برگ زرین دیگری به مجموعه افتخارات گروه فولاد مبارکه افزودند؛ این دستاورد ارزنده اتمام کار نبوده و به یاری خداوند، مقدمه‌ای برای موفقیت‌های روزافزون بعدی ناحیه نورد گرم خواهد بود.

موفقیت غرورآفرین، نتیجه همدلی و تلاش شبانه‌روزی

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: این موفقیت غرورآفرین که نتیجه همدلی و تلاش شبانه‌روزی همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است، در حالی محقق گردید که شاخص‌های مهم دیگر، ازجمله ایمنی و کیفیت محصولات ناحیه نورد گرم نیز در بهترین وضعیت خود قرار دارند؛ کسب مقام نخست عملکرد ایمنی ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه و اهتمام ناحیه در تولید کلاف‌های کیفی مورد نیاز واحدهای استراتژیک کشور، مصداق‌هایی از این امر هستند.

وی در پایان اضافه کرد: این دستاورد مهم را به کلیه همکاران، ذینفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک عرض کرده و از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و سایر مدیریت‌های سازمان و همچنین زحمات بی‌دریغ کلیه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار همکار نورد گرم کمال تشکر و قدردانی را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه