English

جزئیات اصلاح تعرفه های آب اعلام شد

مشترکین آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول اصلاح تعرفه متناسب با مصرف می شوند و تعرفه مشترکینی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام نمایند مشمول هیچ گونه تغییری نکرده است.

جزئیات اصلاح تعرفه های آب اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در راستای اجرای مصوبه شماره (164491/ت59632هـ مورخ 17/12/1400 هیئت محترم وزیران (ابلاغ آیین نامه اجرایی بند ی تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ) مشترکین آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول اصلاح تعرفه متناسب با مصرف می شوند و تعرفه مشترکینی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام نمایند مشمول هیچ گونه تغییری نگردیده و از نرخ های یارانه ای برخوردار می گردند. نرخ های اصلاحی پلکانی مشترکین بالای الگوی مصرف به نحوی می باشد که یارانه پرداختی به مشترکین خوش مصرف را جبران نماید .

لازم به  ذکراست 54 درصد از مشترکین شهرها درحال حاظر الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ گونه تغییر قیمتی نخواهند شد حدود ۴۰درصد ازمشترکین تا دوبرابر الگو مصرف دارند و ۶درصد ازمشترکین بد مصرف هستند که بیش از دوبرابر الگو مصرف دارند که پیش بینی می شود با اعمال تعرفه های پلکانی مصرف آنها مدیریت شده و به سمت رعایت الگو حرکت نمایند.

همچنین طبق مصوبه مذکورمشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام  خمینی (ره )و سازمان بهزیستی در صورت مصرف تا یک سوم الگو از پرداخت آب بها معاف می باشند.

شایان ذکر است الگوی مصرف در استان های مختلف و براساس شرایط آب و هوایی و محیطی و جمعیت خانوار متفاوت می باشد.

و مطابق مصوبه مذکور وزارت نیرو موظف گردیده الگو مصرف را براساس تعدادنفرات هرخانوار تعیین نماید. 

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تمام خانوارها درخواست میکند ، با هدف صیانت از منابع کمیاب آب کشور و همچنین برخورداری از نرخ های یارانه ای مصرف ماهانه آب خود را در سطحی کمتر از الگوی مصوب حفظ کنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه