English

مردم برای وام بدون ضامن به خاندوزی و صالح آبادی زنگ بزنند!؟

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی همچنان بر اجرایی شدن این سیاست پافشاری می کنند و حالا خبرگزاری موج برای پیگیری و حل مشکلات وام بدون ضامن قصد دارد تا شماره تلفن این دو مقام مسئول را منتشر کند تا در صورتی که مشکلی درباره اعطای وام بدون ضمن داشتند مستقیما با آنها تماس بگیرند.

مردم برای وام بدون ضامن به خاندوزی و صالح آبادی زنگ بزنند!؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در هفته های اخیر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موضوع وام بدون ضامن را برای کارمندان رسمی و بازنشسته های را به صورت جدی مطرح کرده اند، اما وقتی متقاضیان به بانک ها مراجعه می کنند برخی از آنها کلا موضوع را رد می کنند و مدعی هستند هنوز بخشنامه ای در این باره صادر نشده و برخی هم متقاضیان را دنبال نخود سیاه می فرستند.

در شرایط کنونی هیچ اهمیتی ندارد که کدام بانک این دستورالعمل را اجرایی نمی کند؛ بلکه نکته حائز اهمیت ریشه این مشکلات است که همواره در کشور ایران مردم با آن روبرو هستند و بارها دیده شده با وجود قوانین و مقررات، در اجرا، برخوردهای سلیقه ای می شود، از این رو تنها راهکار مقابله با این مسائل اطلاع رسانی دقیق آن و مبارزه دستگاه های نظارتی و... است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد طی سخنانی با اشاره به دستور این وزارتخانه به مدیران بانک های دولتی و نیمه دولتی برای قراردادن مصوبه مربوط به ارائه تسهیلات بدون ضامن بر روی سایت خود تصریح کرد که دیگر هیچ بهانه ای مبنی بر عدم اطلاع از بخشنامه، توسط مدیران شعب پذیرفته نخواهد شد.

وی که در حاشیه همایش "تحول نظام بانکی به نفع مردم" و گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی در جمع خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: یکی از محور های "تحول شبکه بانکی به نفع مردم" به عنوان خواسته مشترک مردم و رئیس جمهور، مسئله سهولت پرداخت وام های خرد برای مشتریان خوش حساب است که در گام اول برای کارکنان دستگاه ها و نیز بازنشستگان از بانک هایی که حقوق دریافت می کنند، اجرایی می شود.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد از فردا هیچ بهانه ای از مدیران بانکی پذیرفته نخواهد شد و با مدیران شعبی که این بخشنامه را اجرا نکنند، با سرعت و بدون هیچ گونه ملاحظه و اغماضی برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی گزارش های مردمی مبنی بر اظهار بی اطلاعی برخی مدیران شعب از بخشنامه و اشاره به عدم ابلاغ رسمی مصوبه، گفت: به جهت همین موضوع ما از تمام مدیران شبکه های بانکی خواستیم تا (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) بخشنامه های مربوطه را (که اسناد آن را بانک ها قبلاً برای ما ارسال کرده اند) از آنجا که ممکن است به اطلاع برخی نقاط و شهرستان های دور نرسیده باشد، رسماً در سایت خود قرار دهند تا هر مدیر شعبه و یا متقاضی تسهیلات، به راحتی از آن مطلع شود.

وزیر اقتصاد همچنین تصریح کرد: بنابراین دیگر از فردا بعدازظهر بهانه ای تحت عنوان ابلاغ نشدن یا اطلاع نداشتن از سوی مدیران شعب پذیرفته نخواهد بود.

خاندوزی پس از همه این مصاحبه ها و نشست ها و... همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: الوعده وفا؛ با بخشنامه وزارت اقتصاد و پیرو جلسه هفته قبل آقای رئیس‌جمهور، بانک‌های زیرمجموعه این وزارت مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را "بدون ضامن" انجام دهند و بنابراین آغاز پرداخت بدون ضامن تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان را رسما از این طریق اعلام نمود.

رئیس کل بانک مرکزی نیز همچنان بر اجرایی شدن این سیاست پافشاری می‌کند و حال آنکه کماکان گزارش های مردمی از طرق مختلف به این خبرگزاری می‌رسد که حاکی از آن است که هنوز مدیران برخی از شعب از بانک های مختلف در جواب مراجعه کننده برای دریافت تسهیلات بدون ضامن می گویند: « چیزی ابلاغ نشده و بهتر است به سراغ همان کسی بروی که مدعی است این وام را ارائه می‌کند.»

حالا خبرگزاری موج راهکار را در آن دید که برای پیگیری و حل مشکلات وام بدون ضامن صدای مردم را مستقیم به گوش وزیر اقتصاد و نیز رئیس بانک مرکزی برساند و بر همین اساس هم قصد دارد بزودی شماره تلفن این دو مقام مسئول را منتشر نماید، تا خود از مردم بشنوند که این وام باصطلاح بدون ضامن از کدام شعب و کدامین بانک ها به مراجعین داده نمی‌شود.

این اقدام نیز بنا بر این علت است که در چند وقت اخیر بسیاری از رسانه ها از جمله خبرگزاری موج درباره مشکلات مردم برای دریافت وام بدون ضامن اطلاع رسانی کرده اند و مسئولان همچنان مدعی هستند که مشکلی وجود ندارد و اگر مسئولان شعب در اجرای آن خودداری کردند موضوع را به مسئولان مربوط برای پیگیری اطلاع دهد و حال چه کسی بهتر از خود وزیر اقتصاد که پاسخگوی مردم باشد و در عی حال به مجموعه خود نیز نگاه نظارتی بیاندازد!؟

در حال حاضر وام بدون ضامن برای بسیاری از اهمیت ویژه ای دارد زیرا آنها در دو سال گذشته سرمایه خود را به تشویق دولت در بورس به شرکت های دولتی تقدیم کردند و حالا برای معیشت زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند، هرچند بهتر بود دولت به جای گرفتن پول آنها در بورس و بعد اعطای تسهیلات به آنها زمینه بازگشت سرمایه آنها را فراهم می کرد، با این حال همین وعده وام بدون ضامن هم تاکنون اجرایی نشده و چه بسا وعده ای هست شبیه سایر وعده ها!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام من از بانک صادرات شعبه نرماشیر شکایت دارم من از همین بانک حقوق میگیرم رفتم وام بدون ضامن بگیرم ،میگن باید ۵۰میلیون به مدت ۳ماه تو حسابت بذاری تا ما بتونیم بعد از سه ماه با این شرایط بهت وام بدیم ، آخه اگه من ۵۰میلیون داشتم که سپرده کنم دیگه دیوانه بودم که اینقد دنبال یه وام ۵۰تومنی بدوم
    واقعا ملت رو چی فرض کردید

  • رضاتکاملی

    من حقوق بگیربانک ملی هستم درخواست پنجاه میلیون وام کردم مریض دارم ولی رئیس بانک ملی شهرستان سوادکوه شمالی شیرگاع میگه بیخودمن بایدتشخیص بدم دوتاضامن میخوادخودم ازاین بانک حقوق میگیرم بیادحسابم رونگاه کنه حالااین ادم بیاین بازرسی کنین به چه کسایی داره وام میده ادم شرمش میادخدالعنتشون کنه عدالت کجاست

  • ناشناس

    جالبه شعبه دانشکده البرز بانک ملی ریس بانک گفت من تصمیمیم میگیرم و حتی بازرسی بانک ملی هم گفت ریس شعبه تشخیص میده

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه