English

برنامه دیجیتالی شدن ایران زمین همسو با مشتری مداری

بانکداری دیجیتال مزایا و منافع بسیاری برای بانک و مشتریان دارد، از این رو بانک ایران زمین به دلیل اولویتی که برای مشتریان قائل است در زمینه توسعه بانکداری دیجیتال اقدامات موثری انجام داده تا جایی که از سایر بانک های کشور پیشی گرفته است.

برنامه دیجیتالی شدن ایران زمین همسو با مشتری مداری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، یکی از موضوعات داغ این روزهای صنعت بانکداری کشور تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال است و از آنجایی که بانکداری دیجیتال به عنوان یک ضرورت، سبب تغییرات جدی در کیفیت خدمات، تنوع در خدمات، تسهیل، تسریع، شخصی سازی محصولات و خدمات، کاهش قیمت تمام شده، تنوع در فعالیت‌های منطبق با نیاز مشتری و مخاطب می‌گردد و در نهایت محملی برای ورود به یک کسب و کار جدید در نظام بانکی تلقی می‌شود.

آنچه که در عصر حاضر تمام پدیده‌های دنیا به سمت هوشمند سازی پیش می‌روند و اقتصاد هم با همین مفهوم در حال شکل گیری است. بانکداری دیجیتال در سال 1397 به عنوان سیاست و راهبرد اصلی وزارت اقتصاد و دارائی تعیین و توسط معاونت پولی بانکی به همه بانکها ابلاغ شد. در این نوع از بانکداری، مشتری به عنوان سهم ویژه و ارزش افزوده بانک تلقی شده و به جای آنکه، بانک در موقعیت سنتی خود از بالا به او بنگرد، در کنار او نشسته با وی همراه شده و خواست‌های او را طبق نیازهایش براورده می‌ سازد.

در واقع یکی از ویژگی‌های بانکداری دیجیتال، تمرکز بر نیاز و خواست مشتری است و وجه تمایز آن با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز آن بر نیاز‌های مشتری و داده‌ محور بودن آن است در واقع در بانکدرای دیجیتال به تعداد نوع مخاطب و مشتری، نیاز‌های مختلف و راهکار‌های گوناگونی باید تعریف شود، تا به تناسب خواست‌های مشتری، خدمات سریع و به هنگام و مورد درخواست او به وی ارائه شود. همچنین بانکداری دیجیتال مزایا و منافع بسیار خوبی هم برای بانک و هم مشتریان دارد در بانکداری دیجیتال قیمت تمام شده، هزینه‌های شعب، کارمندان، تجهیزات شعبه، به‌روزرسانی این تجهیزات و تمامی هزینه‌های مربوط به بانکداری با شعبه، کاهش می یابد و همچنین در این نوع بانکداری مشتری خود تمامی امور بانکی را انجام می‌دهد و سرویس‌های بانکی در قالب سلف‌سرویس به وی ارائه می‌شوند.

بانک ایران زمین را می توان سرآمد در حوزه بانکداری دیجتال معرفی کرد، زیرا در این بانک فعالیت‌های مشتری در بانکداری دیجیتال شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌ شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادات و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه و روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه