English

مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران خبر داد؛

رشد سرمایه گذارى در بازارهاى نوین مالى بر بستر بلاکچین

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به مردم توصیه کرد: امروز کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند از هر اقتصادی بهتر است و سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است .

رشد سرمایه گذارى در بازارهاى نوین مالى بر بستر بلاکچین

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر ارشد  استراتژی خانه بلاکچین ایران در همایش مسیر شغلی رشته های علوم‌ اقتصادی که در دانشگاه خوارزمی  برگزار شد،  پیرامون بلاکچین و فرصتهای شغلی اظهار کرد:  فلسفه به وجود آمدن بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت یا گروه ساتوشی بود(هویتش دقیقاً مشخص نیست )  آنها آمدند تا ارز رمزنگاری‌شده را به دنیا هدیه دهند و  زمانی که این ارز  به وجود آمد زیر ٠/٥ دلار بود و کم کم  افزایش قیمت یافته و در حال حاضر به سقف ۶۹ هزار دلار رسیده است .

علی پاک باخته گان زنجانی، افزود: در اقتصاد بلاکچین،حوزه‌های دیگری نیز شاهدیم از جمله حوزه دیفای که عملاً بانکداری دنیا را کنار زده است.

مدیر ارشد  استراتژی خانه بلاکچین ایران در توضیح این مطلب افزود: اعتماد بیش از حد مردم به دولت ها و بانک ها در همه کشورها و از جمله کشور ما باعث شده که اتفاقات و اختلاس هایی را که شاهدیم به وجود بیاید و این، به دلیل اعتماد مردم به سران حکومت و بانک هاست که فساد آفرینی می کند.

وی ادامه داد: در حوزه دیفای در اقتصاد بلاکچین، در واقع  پلت‌فرم‌هایی وجود دارند که خدمات سپرده‌گذاری و بدهی را به شما ارائه می‌کنند. با سپرده‌گذاری در این پلت‌فرم‌ها می‌توان سودی براساس نوع سرویس مشخص شده دریافت کرد. در اینجا سپرده مستقیما به دست فردی که تقاضای وام گرفتن از این پلت‌فرم را دارد خواهد رسید که در ازای درخواست خود نیز وثیقه‌ای به شکل رمزارز در اختیار این پلت‌فرم قرار داده است. به عبارت دیگر کنترل کامل دارایی‌های شما در اختیار خودتان است، شیوه خرج شدن آن را می‌توانید خودتان مشخص کنید و هر زمان که بخواهید می‌توانید دارایی‌ خود را برداشت کنید.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: حوزه دیگراقتصاد بلاکچین ، NFT  است که درواقع به دارایی دیجیتالی می‌گویند که قابل نباشد. این دارایی دیجیتال، ارزش خود را به صورت نوعی از رمزارز حفظ می‌کند. در حقیقت، همانطور که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی، ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، در رابطه با NFT نیز همین امر صدق می‌کند.

رییس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز  در بخشی از سخنان خود به اهمیت آگاهی و دانستن اقتصادکلان اشاره کرده و گفت:  اقتصاد کلان کمک می کند که بتوان در حوزه‌های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی داشت و به عنوان پیش نیازِ شناسایی بازار رمزارزها نیز محسوب می شود و ما  در آموزش های خودمان در ابتدا مباحث اقتصاد کلان را به افراد آموزش می دهیم .

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: حوزه بعدی ، متاورس است که برای اولین بار توسط فیسبوک مطرح شد واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب کرده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

مدیر ارشد  استراتژی خانه بلاکچین ایران در ادامه صحبت های خود به این موضوع تاکید کرد که  ارزهای دیجیتال وارد سیزدهمین سالگرد خود شده ولی همچنان  یک کودک است و نوجوان بالغ نیست. امروز هر کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند از هر اقتصادی بهتر است و سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است .

وی در عین حال خبر داد که با پیگیری  و مذاکرات انجام شده قرار است در منطقه آزاد کیش، با توجه به تجارت و قابلیت‌های موجود آن، تولید رمز ارز ملی  با محوریت این جزیره به زودی به مرحله اجرا در آید که در بخش‌هایی غیر از ماینینگ از جمله صرافی و کیف پول دیجیتال، خدمات جانبی رمز ارزها، کنترل‌ها و راه‌اندازی رمز ارز ملی در این جزیره را شامل می‌شود.

مدیر ارشد  استراتژی خانه بلاکچین ایران  در بخش دیگری  از سخنان خود  با اشاره به تولید و رونمایی از اولین دستگاه کارت‌خوان (POS) ایرانی مبتنی بر ارز دیجیتال در سال گذشته گفت: این دستگاه  را تولید کردیم و در نمایشگاه ترکیه نیز  آن  را به تمام جهانیان معرفی کردیم؛ درواقع با تولید این دستگاه، شاهد ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز هستیم. دستگاهی که به راحتی خرید و فروش همه رمزارزها را ممکن می‌کند.

وی همچنین  با اشاره و تاکید بر توجه به اقتصاد روز دنیا و پیش رفتن با مسیرهای جدید تکنولوژی و فناوری گفت:  در سن ۱۹ سالگی زمانی که خرید و فروش سیم کارت به عنوان اقتصاد روز آن زمان بود وارد بازار خرید و فروش سیم کارت  شدم و بعد از مدتی که بازار گوشی داغ شد وارد آن بازار شده و برند آیفون را در سال ۸۷ به ایران آوردیم و  پس از مدتی با یک چرخش زیاد به سمت تولید دربهای اتوماتیک رفتیم.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: باید نیاز جامعه را شناسایی کنیم و بعد از این شناسایی، می‌توان گفت که بزرگترین بازار هدف را از آنِ خود کرده ایم ‌که همان نیاز جامعه است.

مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران با اشاره به اینکه  در اقتصاد بلاک چین،  حوزه های زیادی داریم گفت: در سال ۱۹۹۳  زمانی که بحث دنیای بدون مرز و دنیای بدون پلیس اقتصادی مطرح شد و صحبت از دهکده جهانی بود ،فرا فناوری بلاکچین به وجود آمد و در یک سیستم غیر متمرکز تلاش کرد تا دنیا را بدون مرز کند.  در این دنیا، دیگر ناظر و کنترل کننده بر مالکیت های مردمی وجود ندارد و هر کسی فقط خودش می داند که چه دارایی هایی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه