English

کسری ۲۵۸ میلیون متر مکعبی سد‌های استان تهران

با وجود بارندگی‌های اخیر، همچنان با کسری ۲۵۸ میلیون مترمکعبی در حجم آب سد‌های پنج گانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

کسری ۲۵۸ میلیون متر مکعبی سد‌های استان تهران

به گزارش خبرگزاری موج، از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون ۵/۴۷ میلی متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده است. این در حالی است که حجم آب سد‌های تامین کننده آب شرب تهران در حال حاضر ۳۷۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۶۳۳ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته حدود ۲۵۸ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

در حال حاضر هم اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود ۶۲ میلیون مترمکعب است. در حالی که این میزان در روز مشابه پارسال ۱۱۰ میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از ۲۵۶ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۸۹ میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از ۳۸ میلیون مترمکعب به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

بدین ترتیب حجم آب سد لار ۲۵ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۶۷ میلیون مترمکعبی پارسال، ۴۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. همچنین حجم آب سد ماملو از ۱۶۲ میلیون مترمکعب به ۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

این در حالی است که متاسفانه تاثیر بارندگی‌های اخیر بر افزایش ذخیره آب سد‌های تامین کننده آب شرب تهران بسیار اندک بوده است.

براین اساس ورودی آب به سد‌ها همچنان شرایط خوبی ندارد و با کاهش ۳۶ درصدی در این بخش از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته مواجه هستیم. چرا که بخشی از بارندگی‌های اخیر در روز‌های گذشته در ارتفاعات به صورت برف بوده و روان آب کمی را شاهد بودیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه