English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مافیای بورس چه بر سر کاما آوردند؟

نماد کاما در سه ماه گذشته بیش از ۴۴ درصد افت قیمت داشته و هنوز هم علائمی از ورود آن به روند صعودی دیده نمی شود و به نظر می رسد تا ۳۵۰ تومان هم حمایت حقوقی نداشته باشد و دلیل این مساله ورود مافیای بورس در سال ۹۹ به این نماد است.

مافیای بورس چه بر سر کاما آوردند؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وضعیت بورس کاملا آشکار است و بر همه پیداست که اقدامات سال گذشته دولت در بورس ایران بیشتر مانند نوعی سواستفاده از ورود مردم بی اطلاع از چگونگی معامله در بورس بود و در این بین نه تنها دولت وقت به حبابی کردن نمادها دامن زد، بلکه برخی مافیای سرمایه دار هم با ورود به برخی نمادها و حبابی کردن آن سرمایه های مردم را از بین بردند، به طوری که دیده شد برخی نمادها مانند نماد کاما از اردیبهشت سال ۹۹ که ۵۴۰۰ تومان بود تا مرداد ماه همان سال به ۳۴ هزار تومان رسید؛ یعنی در مدت کمتر از سه ماه حدود ۶ برابر شد و اما حالا بعد از یک افزایش سرمایه سنگین ۹۰۰ درصدی از محل سود انباشته به قیمت ۷۱۵ تومان رسیده است.

در واقع نماد کاما در سه ماه گذشته بیش از ۴۴ درصد افت قیمت داشته و هنوز هم علائمی از ورود آن به روند صعودی دیده نمی شود و به نظر می رسد تا ۳۵۰ تومان هم حمایت حقوقی نداشته باشد، شاید بسیاری از افرادی که در کانال های تلگرامی این نماد را تبلیغ می کردند با مقایسه کردن این نماد با سایر هم گروهی هایش یعنی کچاد، کگل و... افت این نماد را موقتی فرض می کردند، زیرا بسیاری از نمادهای معدنی در یک سال گذشته اصلاحی نکرده اند و همچنان در محدوده اوج قیمت سال گذشته در نوسان هست که به دلیل این است که آنها مانند کاما دچار حباب نشدند.

بیشتر بخوانید:

صف خرید کاما نوسانی است / زیان سنگین سهامداران در کاما

دست های پنهان برای زیان سهامداران خرد در کاما /آقای مدیر شرکت باما مقصر کیست؟

به عبارت دیگر نمادهای معدنی در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ درصد رشد قیمت داشته اند، اما کاما ۶۰۰ درصد، به همین دلیل افت کاما کاملا طبیعی است، زیرا بسیاری از همان افرادی که این نماد را حبابی بالا بردند و سهام خود را با چند برابر قیمت به سهامداران خرد فروختند الان نماد را خالی کرده و به سراغ نماد دیگری رفته اند.

بنابراین در شرایط کنونی نماد کاما با p/e 6 در همین محدوده قیمت کنونی می تواند ارزنده باشد و سهامداران خرد نباید منتظر بازگشت این نماد به قله قبلی یعنی 3400 تومان باشند این در حالی است که اندیکاتورها هم سیگنال منفی صادر کرده و روند نزولی این نماد را به نوعی تایید نموده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی