English

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی

رئیس گندله‌سازی از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی خبر داد.

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی

به گزارش خبرگزاری موج، رضا اسماعیل‌پور رئیس گندله‌سازی از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی خبر داد و گفت: با حمایت معاونت بهره‌برداری، مدیران ناحیه آهن‌سازی، تعمیرات مرکزی، مرکز تعمیرات نسوز و مجموعه خدمات فنی و پشتیبانی، تعمیرات 14 روزه واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی‌ها و هماهنگی‌های لازم از تاریخ 4/8/1400 شروع و زودتر از برنامه تا 18/8/1400 با پیگیری‌های مستمر و با انجام حدود 110 هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، با نظم و انضباط و با کیفیت و بدون بروز حادثه انجام شد.

وی افزود: از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی، انجام نوسازی‌ها و اصلاحات برای بهینه‌سازی مصرف انرژی بود، ضمن اینکه بسیاری از فعالیت‌ها برای اولین بار در این توقف اجرا شد.

حمیدرضا جمالی رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی نیز در این خصوص ضمن تشکر از واحدهای پشتیبانی‌دهنده تصریح کرد: انجام این فعالیت بزرگ تعمیراتی با این حجم بالا و در زمان محدود مرهون تدوین دستورالعمل‌های تعمیرات، آماده‌سازی دقیق و مناسب و تأمین به‌موقع قطعات یدکی با کیفیت و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب بوده است.

وی افزود: برای نخستین بار برروی تجهیزات بیش از 10 هزار نفر ساعت فعالیت‌های تعمیراتی انجام شد که اغلب قطعات یدکی آن‌ها ساخت داخل و بومی‌سازی شده بود که یکی از افتخارات شرکت به شمار می‌آید؛ ضمن اینکه در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها بیش از 50 جلسه عمومی و تخصصی و بیش از 40 جلسه کنترل پروژه به‌صورت مستمر برگزار گردید.

حمیدرضا بذار رئیس تعمیرات مکانیک تعمیرات مرکزی نیز در ادامه یادآور شد: توقفات تعمیراتی برای بهره‌برداری مناسب و بهینه از خط تولید لازم است و باعث حفظ و بهبود شرایط خطوط تولید و افزایش توان تولیدی شرکت می‌گردد. روند رو به بهبود برگزاری توقفات تعمیراتی در واحد گندله‌سازی که یکی از توقفات تعمیراتی سنگین از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات است، مشهود بوده است.

وی تصریح کرد: جهت اجرای باکیفیت و ایمن این توقف جلسات متعدد آماده‌سازی، آموزش دستورالعمل‌ها، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و نیروی انسانی، سازماندهی، ارزیابی ریسک فعالیت‌ها اجرا شد تا این فعالیت بزرگ تعمیراتی با کیفیت مطلوب و ضریب ایمنی بالا اجرا گردد. بدین منظور به‌پاس این موفقیت بر خود لازم می‌دانم از همه همکاران تعمیرات مرکزی تشکر و قدردانی کنم.

محمد خدابنده رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی گفت: فعالیت‌های نوسازی و بهینه‌سازی در بخش‌های مکانیک، برق، ابزار دقیق و اتوماسیون با استفاده از توان نیروهای واحد گندله‌سازی و واحدهای پشتیبانی‌کننده و پتانسیل شرکت‌های داخلی و استفاده از تکنولوژی‌های بروز انجام گردید.

وی در ادامه به اهم فعالیت‌های گروه برق و ابزار دقیق و اتوماسیون اشاره کرد و افزود: نصب و موازی کردن دو عدد UPS جهت افزایش ایمنی و افزایش آماده‌به‌کاری واحد گندله‌سازی، جایگزینی موتور فن دمنده کوره پخت واحد گندله‌سازی با موتور جدید با قابلیت‌های جدید، تعویض موتورهای قدرت واحد گندله‌سازی، سرویس تابلوهای قدرت و فشار ضعیف، باطری شارژر و روشنایی‌های واحد گندله‌سازی، انجام روتین‌های اساسی تابلوهای واحد توزیع برق، انجام روتین‌های درایوها و سافت‌استارترهای واحد گندله‌سازی، روتین‌های اساسی تابلوهای اتوماسیون واحد گندله‌سازی و همچنین جایگزینی تابلوهای ابزار دقیق واحد گندله‌سازی برای اولین بار، انجام کالیبره‌های مکانیکی و الکترونیکی کلیه توزین‌های واحد گندله‌سازی، انجام روتین‌های تابلوهای پروتکشن موتورها با همکاری واحد رولیاژ و انجام پروژه‌های اصلاحات روشنایی‌های واحد گندله‌سازی با همکاری تعمیرات مرکزی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه برق و ابزار دقیق و اتوماسیون است.

گفتنی است گروه سرپرستان شیفت واحد گندله‌سازی نیز در خصوص این فعالیت تعمیراتی یادآور شدند: این فعالیت مهم تعمیراتی با همدلی و هماهنگی تیم جوان تولید واحد گندله‌سازی و با اعتماد و اتکا به دانش و تخصص خود و استفاده از خلاقیت و نوآوری و تغییر در شیوه تفکر و تغییر و به‌روزرسانی روش‌ها و اجرای دقیق دستورالعمل‌های کاری اصلاح‌شده با حساسیت بالا میسر شد.

گروه سرپرستان شیفت واحد گندله‌سازی همچنین تصریح کردند: تیم تولید واحد گندله‌سازی با برگزاری جلسات تخصصی و برنامه‌ریزی از سه ماه قبل، با اجرای پروژه‌ها و آماده‌سازی مطابق برنامه توانست در زمان 30 ساعت کلیه فعالیت‌ها را با نظم و انضباط و به‌صورت ایمن به انجام برساند و بیش از 10 ساعت زمان را علاوه بر زمان از پیش تعیین‌شده در اختیار فعالیت‌های تونل کوره پخت که جزو خط بحران همیشگی توقفات سرد واحد گندله‌سازی است، قرار دهد.

این گروه در ادامه به نقاط قوت فرایند آماده‌سازی تولید و نظافت صنعتی نیز اشاره کردند و افزودند: سرد کردن کوره پخت به‌نحوی‌که نسوز کوره پخت دچار آسیب نشود و فقط فعالیت‌های بازسازی ساختار نسوز در این توقف تعمیراتی انجام گیرد، تخلیه پالت کار از کوره پخت در مدت‌زمان 26 ساعت و 30 دقیقه( رکورد قبلی در زمان 32 ساعت)، رکورد تخلیه تیکنر با حجم سیال 10 هزار مترمکعب در مدت‌زمان 18 ساعت (رکورد قبلی در مدت‌زمان 20 ساعت) از مهم‌ترین این نقاط قوت به شمار می‌آید.

کامبیز طیبی سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله‌سازی نیز در ادامه به معرفی فعالیت‌های بازسازی با بومی‌سازی قطعات و آماده‌سازی و نظارت مؤثر بر اجرای فعالیت‌ها و کنترل پروژه‌های ایمنی پرداخت و افزود: تعویض ساپورت دیافراگم ورودی آسیاب خط 1، تعویض بدنه غبارگیر تر آسیاب خط 1، نوسازی دو بخش از 10 بخش غبارگیر فن مکندۀ دود کورۀ پخت با حجم، تعویض سیستم آب‌بندکننده کوره پخت، تعمیرات نسوز کوره پخت در بخش‌های پخت، پیشگرم و کولینگ، تنظیم و نوسازی 18 متر از دیواره بخش کولینگ کوره پخت برای بهبود کیفیت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، نوسازی کامل دودکش و کیسینگ و پروانه تعریف‌شده با اولویت و همچنین غبارگیر ابتدای کوره پخت، نوسازی کامل تانک خروجی غبارگیر انتهای کوره پخت با    آیتم 03TK21، بومی‌سازی و تعویض کیسینگ فن‌های غبارگیر انتهای کوره پخت و بازسازی یکی از دیسک‌های واحد گندله‌سازی توسط تیم تعمیرات واحد و نصب توسط پیمانکار تعمیرات مرکزی از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

سیدجواد موسوی کارشناس مشاور ایمنی واحد گندله‌سازی نیز نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی، آموزش و به‌کارگیری دستورالعمل‌های ایمنی فعالیت‌ها و نظارت مؤثر بر انجام ایمن فعالیت‌ها را از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی برشمرد و افزود: نوسازی انجام‌شده بر روی تجهیزات ضریب ایمنی را افزایش می‌دهد و احتمال وقوع حوادث را کاهش خواهد داد. بدین منظور از همکاران ایمنی مرکز، کارشناسان ایمنی شرکت‌های پیمانکاری حاضر در شات دان و تعمیرات مرکزی در نظارت بر اجرای ایمن فعالیت‌ها تشکر می‌کنم.

در پایان رئیس واحد گندله‌سازی از همکاری و تلاش مجریان این عملیات تعمیراتی در بخش‌های نظافت صنعتی، شرکت ضیافت سبز، شرکت ایریسا، حمل‌ونقل، بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزار دقیق، واحد توزیع برق و رولیاژ و قسمت باطری شارژرها، خرید اضطراری و امور خرید، بومی‌سازی، مهندسی معکوس، امور قراردادها، اجرای پروژه‌ها، خدمات عمومی و مدیریت شهری، انبارها، کنترل مواد، حراست، انتظامات و سایر بخش‌های مشارکت‌کننده و همچنین همکاران سخت‌کوش واحد گندله‌سازی که در اجرای این فعالیت بزرگ تعمیراتی مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی