English

افتتاح حساب غیرحضوری بانک مسکن

مراحل افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن و در سامانه همراه بانک توسط متقاضی اعلام شد.

افتتاح حساب غیرحضوری بانک مسکن

به گزارش خبرگزاری موج، مراحل افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن و در سامانه همراه بانک توسط متقاضی اعلام شد که به شرح زیر است:

الف - مراحل افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن توسط متقاضی

شامل سه مرحله به شرح ذیل می‌باشد:

1- دریافت اطلاعات و احراز هویت:

 متقاضی از طریق رایانه شخصی یا لپ‌تاپ مجهز به دوربین (webcam) و یا تلفن‌همراه به سامانه پیشخوان مجازی ( https://ecounter.bank-maskan.ir)، متصل شده و از میان امکانات فراهم شده در پیشخوان مجازی، منوی افتتاح حساب غیر حضوری را انتخاب می‌نماید.

     - احراز هویت از طریق تشخیص چهره:در صورت انتخاب روش احراز هویت از این طریق، متقاضی باید شماره سریال کارت ملی را در فیلد مورد نظر وارد نماید.

     -  احراز هویت از طریق کارت ملی هوشمند:در این روش متقاضی، در ابتدا شخصاً نسبت به تهیه دستگاه کارت‌خوان (Card Reader) از فروشگاه‌های تجهیزات رایانه‌ای اقدام نموده و دستگاه مذکور را به رایانه شخصی متصل و طبق راهنمای آن مراحل نصب نرم‌افزار را انجام می‌دهد. سپس متقاضی کارت ملی را وارد دستگاه کارت‌خوان نموده و منوی «جهت ارتباط با کارت ملی هوشمند» را انتخاب می‌نماید.

    -  احراز هویت از طریق اطلاعات مسکن‌کارت:   این روش احراز هویت به دارندگان کارت بانک مسکن (مسکن‌کارت) اختصاص دارد. در این حالت مشتری شماره کارت بانک مسکن، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و رمز دوم کارت (رمز پویای کارت) را در فیلدهای مربوطه وارد نموده، در صورت صحت اقلام ورودی، مشتری مجاز شمرده شده و به منظور افتتاح حساب به مرحله بعد هدایت می‌شود.

2- استعلام کد شهاب:

- در این مرحله استعلام کد شهاب جهت افتتاح حساب به صورت اتوماتیک انجام و در صورت احراز هویت موفق، کد پیگیری به متقاضی ارائه می‌شود.

3- افتتاح حساب (در سامانه پیشخوان مجازی وب‌سایت بانک):

- پس از اخذ کد شهاب به شرح بند 2، متقاضی به مرحله بعد هدایت می‌گردد. در این مرحله باید نوع سپرده، شعبه افتتا‌ح‌کننده، مبلغ افتتاح حساب، درخواست صدور کارت بانکی (در صورت نیاز) تعیین و همچنین شرایط افتتاح حساب نیز تأیید گردد.

ب- مراحل افتتاح حساب غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در سامانه همراه بانک توسط متقاضی:

در خصوص افتتاح حساب از طریق پیشخوان سامانه همراه‌بانک، لازم است متقاضی آخرین نسخه نرم‌افزار همراه‌بانک و یا نسخه تحت وب همراه‌بانک (PWA) را در تلفن همراه خود نصب نموده باشد.

1- دریافت اطلاعات و احراز هویت: متقاضی از منوی پیشخوان مجازی همراه‌بانک، گزینه افتتاح حساب، منوی درخواست جدید را انتخاب می‌نماید.

احراز هویت از طریق تشخیص چهره: احراز هویت از این طریق، همانند بند احراز هویت از طریق تشخیص چهره در قسمت افتتاح حساب بند «الف»  می‌باشد.

احراز هویت از طریق اطلاعات مسکن‌کارت:این روش احراز هویت مختص دارندگان کارت بانک مسکن می‌باشد. در این حالت مشتری اطلاعات کارت را در فیلدهای مربوطه وارد نموده، در صورت صحت، کد تأیید به تلفن همراه مشتری ارسال شده، مشتری کد مربوطه را در محل مورد نظر درج و به مرحله بعد هدایت می‌شود.

2- استعلام کد شهاب: فرآیند دریافت کد شهاب نیز همانند مفاد بند 2 قسمت «الف» مذکور می‌باشد.

 3- افتتاح حساب در پیشخوان همراه بانک: فرایند افتتاح حساب در این مرحله نیز همانند مفاد بند 3 قسمت "الف" می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • رمضان

    با سلام من مي خواهم حساب باز كنم مي خواهم در رابطه با حساب يلدا و امتيازات آن مي خواهم توضيح دهيد 09188303543

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه