English

علی صالح آبادی:

ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز در بازار عرضه می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می‌شود، گفت: مشکلات و موانع یک سری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت.

ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز در بازار عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی صالح آبادی رئیس‌ کل بانک مرکزی با بیان اینکه اکنون خوشبختانه در حوزه بازار ارز از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم، گفت: از برنامه‌های جدی بانک مرکزی، بحث برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و عرضه آن در سامانه نیماست که در حال انجام است.

وی ادامه داد: در ۷ ماه و نیم ابتدایی امسال نسبت به کل سال گذشته، عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر انجام شده است و این موضوع حاکی از آن است که وضعیت درآمد‌های ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و ورود ارز به کشور یک نقطه مثبت است و این سیاست را حتماً تداوم خواهیم داد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می‌شود، اظهار کرد: مشکلات و موانع یک سری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت، رفع خواهد شد. باز شدن این موضوع هم توانسته است به میزان عرضه ارز در بازار کمک کند.

صالح‌آبادی با ابراز اینکه بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست‌های بانک مرکزی است و دنبال خواهد شد"، گفت: در بازار متشکل ارزی عرضه و تقاضا به‌شکل متعادلی وجود دارد و آن را نیز تقویت می‌کنیم و فکر می‌کنم بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه