English

یک مقام مسئول تاکید کرد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت برنج ایرانی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور گفت: متاسفانه با سیاست یک بام و دو هوای دکتر ساداتی نژاد دوره ممنوعیت واردات برنج مجددا برقرار شد و شائبه کمبود و گرانی برنج خارجی هم به این موضوع دامن زد بطوریکه امروز شاهد افزایش صددرصدی برنج ایرانی هستیم.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت برنج ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج  ؛ جعفر راستی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درمورد خبر افزایش سرسام آور قیمت برنج گفت: گران شدن برنج قطعاً بی ربط با گران شدن قیمت های جانبی این کار در کشورمان نیست.

وی افزود: هزینه کارگر و کود و سم در برخی موارد بالای 20 تا 30 درصد افزایش یافته و لذا این افزایش قیمت برای جبران این کار باید انجام می گرفت و البته دولت هم باید قدرت خرید مردم را بالا ببرد.

راستی همچنین با اشاره به اینکه ورود برنج خارجی به دلیل حذف ارز ترجیحی در سال جاری حدود 65 درصد کاهش پیدا کرده گفت: طبیعی است که وقتی برنج کمیاب می شود قطعاً قیمت هم افزایشی می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارکرد: قیمت برنج در شمال کشور بین 30 تا 40 هزار تومان است و اینکه می گویند الان به 60 تا 70 هزار تومان رسیده باید سازوکار اصلاح این قیمتها فراهم شود.

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با اشاره به اینکه قیمت برنج خارجی و ایرانی فاصله زیادی با هم ندارند گفت: ما در جلسه با مسئولان تنظیم بازار مطرح کردیم با توجه به اینکه الان آخر فصل است برای تعادل قیمت ها ممنوعیت برداشته شود و آقایان هم قبول کردند.

وی افزود: متاسفانه با سیاست یک بام و دو هوا و سیاسی کاریِ دکتر ساداتی نژاد دوره ممنوعیت واردات برنج مجددا برقرار شد و شائبه کمبود و گرانی برنج خارجی هم به این موضوع دامن زد بطوریکه امروز شاهد افزایش صددرصدی برنج ایرانی هستیم که هنوز هم شکل صعودی خود را طی می کند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با بیان اینکه تعادل بازار بهم ریخته گفت: برنج حتی از سفره اقشار متوسط جامعه هم در حال خارج شدن است اما متاسفانه مسئولان هنوز درمورد این کالای استراتژیک، مقطعی تصمیم می گیرند.

کشاورز از اظهارنظرهای بی مورد برخی مسئولان انتقاد و از دولتمردان تقاضا کرد که با اظهارات خود با بازار محصولات استراتژیک کشور بازی نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه