English

بغزیان:

حذف ارز ۴۲۰۰ اشتباه است

بغوزیان ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی تأکید کرد: دولت باید نرخ ارز را تعیین و مدیریت کند به این معناکه بخش تورم اقتصادی ناشی از آن را حذف و موارد نظارتی را اعمال کند.

حذف ارز ۴۲۰۰ اشتباه است

به گزارش خبرگزاری موج؛ دکتر آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی درمورد ارتباط تورم با نرخ ارز در ادبیات اقتصاد بین الملل گفت: این ارتباط هم می تواند دو طرفه و هم یک طرفه باشد به این معناکه هم تورم می تواند نرخ ارز را تحت تأثیر قرار دهد و هم اینکه نرخ ارز می تواند تورم را افزایش یا کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت هر یک از این دو بخش ضروری است افزود: مشکل اینجاست که کسی مسئولیت این دو بخش را برعهده نمی گیرد و همه هم می خواهند این مشکل را رفع کنند. بغریان ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی تأکید کرد: دولت باید نرخ ارز را تعیین و مدیریت کند به این معناکه بخش تورم اقتصادی ناشی از آن را حذف و موارد نظارتی را اعمال کند. این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه حذف ارز 4200 تومانی باید تدریجی صورت گیرد گفت: البته در این حذف تدریجی هم باید نظارت ها اعمال شود. کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اصلاح شرایط اقتصادی با رأی گیری و فقط در مجلس امکانپذیر نیست بلکه سران سه قوه باید هماهنگی اجرای قوانین را انجام دهند و اگر هم تصمیم گرفتند بهترین راه حل و نظارت را اعمال کنند. وی حذف ارز 4200 تومانی را اشتباه دانست و گفت: در حال حاضر که ما دچار مشکلات درونی و بیرونی یعنی خودتحریمی ها و تحریم های خارجی و سوء مدیریت نرخ ارز هستیم حذف ارز 4200 تومانی کار درستی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه