English

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

عدم قیمت گذاری سازمان حمایت با حذف ارز دولتی کالاهای اساسی یعنی گرانی

ولی ملکی گفت: عدم قیمت گذاری و نظارت سازمان حمایت با حذف ارز دولتی کالاهای اساسی منجر به گرانی این کالاها می شود.

عدم قیمت گذاری سازمان حمایت با حذف ارز دولتی کالاهای اساسی یعنی گرانی

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از قبل از انقلاب تاکنون پرداخت یارانه از سوی دولت ها وجود داشته است، گفت: بخشی از این یارانه ها پنهان هستند؛ مانند یارانه ای که در قیمت برق، آب و .... اختصاص می یابد و کمتر از قیمت های جهانی به مردم داده می شود و برخی از یارانه ها مانند ارز دولتی برای تامین نیازهای مردم در بودجه لحاظ می شود.

ولی ملکی با بیان اینکه در سال های گذشته با وجود مشکلاتی که در تامین ارز داشته ایم همواره ارز دولتی برای کالاهای اساسی پرداخت می شده است، افزود: در سال های گذشته حدود ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی پرداخت می شد. در بخش واردات دارو با وجود نظارت هایی که انجام می شد بازهم برخی داروها در بازار آزاد تزریق می شد و با قیمت های بالاتر در ناصر خسرو عرضه می شدند.

ملکی با تاکید بر اینکه اگر نهاده ها از طریق ارز دولتی تامین نشود روی محصولات لبنی هم تاثیر می گذارد، اظهار کرد: وقتی خوراک دام گران شود به طبع روی قیمت شیر تاثیر می گذارد و این به معنای انتقال تورم به صنایع لبنی هم هست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کننده برای لبنیات و ... قیمت گذاری می کند، زیرا این کالاها از ارز دولتی استفاده می کنند، تصریح کرد: در صورتی که ارز دولتی حذف شود، عملا قیمت گذاری و نظارت بر قیمت برخی محصولات همچون گوشت، لبنیات و ... حذف می شود و این مساله منجر به موج جدیدی از گرانی برای این محصولات خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه