English

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد؛

تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴

دکتر وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در هشتمین کنفرانس استیل پرایس خبر از رسیدن ظرفیت تولید فولاد به مرز ۳۰ میلیون تن و ظرفیت نصب شده فولاد به ۴۰ میلیون تن رسید.

تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری موج؛ جعفری با بیان این مطلب افزود: صادرات زنجیره فولاد در ۶ ماهه نخست سال از ۵.۸ میلیون تن گذشت و تداوم آن نیازمند برنامه ریزی بیشتر است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه افزود: اهمیت صنعت فولاد با توجه به قابلیت صد درصدی بازیافت فولاد، بیشترین نسبت استحکام در بین فلزات، استفاده از فناوری‌های جدید در تولید فولاد سبک و کاهش ۷۰ درصدی وزن ساختمانهای اسکلت فولادی و کاهش ۵۰ درصدی بدنه خودرو، بر هیچکس پوشیده نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ تقاضای جهانی فولاد به ۲.۶ میلیارد تن برسد که ایران نیز از این قاعدهستثنی نیست و باید جایگاه خود را در این بین به دست آورده و تثبیت کند.

جعفری با بیان اینکه ایران برای سومین سال دهمین تولیدکننده فولاد جهان شد تاکید کرد: ایران به هدف ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ خواهد رسید چرا که ۴۰ میلیون تن فولاد نصب شده دارد و ۷ میلیون تن طرفیت تولید فولاد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تا کنون در زنجیره فولاد بیش از ۲۱.۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

گفتنی است هشتمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع فولاد، مواد اولیه و چالش‌های پیش رو در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران امروز آغاز به کار کرد.

این کنفرانس که باحضور رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و همچنین مدیران عامل شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه، ذوب اهن، شرکت ملی مس ایران، فولاد خوزستان و هلدینگ ماهان برگزار می‌شود دو پنل تخصصی در حاشیه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه