English

معاون وزیر صمت خبر داد؛

طرح جدید وزارت صمت برای جذب سربازان نخبه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از موفق بودن به کارگیری سربازان نخبه در طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار خبر داد.

طرح جدید وزارت صمت برای جذب سربازان نخبه

به گزارش خبرگزاری موج؛ برات قبادیان در حاشیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت صمت ۱۱ طرح کلیدی ملی را تدوین و در حال اجرا دارد گفت: یکی از این طرح‌ها در راستای مشارکت صنعت و دانشگاه و ایده پردازی نخبگان دانشگاهی است که به شکل طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور در راستای تنظیم و تسهیل مشارکت صنعت و دانشگاه است که در سه بخش استاد تاپ، دانشجوی تاپ و سرباز تاپ، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

قبادیان گفت: در این طرح نخبگان ما به جای اینکه دو سال دوره سربازی خود را در مراکز نظامی بگذرانند در زمان صلح دوره سربازی خود را در مراکز تحقیق، توسعه و طراحی واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری می‌گذرانند و توان خود را برای حل مسئله و ایجاد نوآوری و فناوری در این واحد‌ها به کار می‌گیرند که معتقدیم بسیاری از مسائل موجود در واحد‌های صنعتی و معدنی ما با همین طرح حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان این که در کنار داشتن منابع خدادادی مانند معادن، دارا بودن فناوری و ایجاد ارزش افزوده نقش مهم تری دارد افزود: ایجاد ارزش افزوده و یا به عبارت ساده‌تر جلوگیری از خام فروشی با استفاده از فناوری و ایده‌های نو محقق می‌شود و می‌تواند محصولات اولیه را به محصولاتی با ارزش چندین برابر بالاتر تبدیل و همراه با توسعه برای کشور ایجاد اشتغال نماید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: در این باره ما از دنیا عقب هستیم که دلیل اصلی آن هم فاصله میان دانشگاه‌ها با اقتصاد، صنعت و جامعه است، اما با طرح‌های تعریف شده در مشارکت میان صنعت و دانشگاه در حال جبران این عقب افتادگی هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه