English

دستگاه های جدید و هوشمند دوربین مدار بسته داهوا، هم اکنون در نمایندگی های داهوا

سری جدید دستگاه های ضبط تصاویر داهوا که به تکنولوژی های هوشمند مجهز هستند هم اکنون در نمایندگی های داهوا در سراسر جهان در دسترس می باشد.

دستگاه های جدید و هوشمند دوربین مدار بسته داهوا، هم اکنون در نمایندگی های داهوا

به گزارش خبرگزاری موج، دقت و عملکرد تجزیه و تحلیل ویدیو در سالهای اخیر به دلیل یادگیری عمیق ، محاسبه با عملکرد بالا و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ بسیار افزایش یافته است.

طبق گزارش نشریه اینترنتی asmag.com ، در سال 2021 شاهد استقبال گسترده تری از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق هستیم ، به ویژه اینکه نظارت و تشخیص ویدیویی را دقیق تر می کند و در عین حال هزینه ها را کاهش می دهد. نتیجه این امر این است که با جستجو و فیلتر کردن بر اساس معیارهایی مانند ویژگی های شخصی یا انواع شیء ، می توان به تحقیقات پس از حادثه سرعت بخشید.

شکی نیست که تجزیه و تحلیل ویدئویی که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود ، در نظارت ویدئویی رایج تر می شود ، چه در خود دوربین های مدار بسته و چه در مرکز NVR ها/DVR ها و سرورهای ابری.

 

دستگاه های داهوا سری Cooper-I

دستگاه های سری کوپر هوشمند داهوا قابلیت تجزیه و تحلیل ویدئویی AI را ارائه می دهند. سری Cooper-I از فشرده سازی H.264 و H.265 پشتیبانی می کند و دارای ویژگی های SMD Plus و AI Coding است

در واقع ، روز به روز طیف وسیعی از محصولات داهوا دارای قابلیت های هوش مصنوعی می شوند و اکنون این فناوری با استفاده از محصولات مبتدی-مانند طیف وسیعی از دستگاه های ضبط ویدیوی دیجیتال XVR از سری Cooper-I ، در اختیار کاربران بیشتری قرار گرفته است.

2

سری Cooper-I از فشرده سازی H.264 و H.265 پشتیبانی می کند و دارای قابلیت تشخیص حرکت هوشمند SMD Plus  و ویژگی های کدگذاری هوش مصنوعی است. داهوا تنها تولید کننده ای است که قابلیت های هوش مصنوعی را در دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مداربسته سطح ابتدایی خود قرار داده و تمام قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را با قیمت بسیار مقرون بصرفه در اختیار کاربران قرار می دهد .

 

تشخیص حرکت هوشمند

SMD Plus به طور پیش فرض فعال است بدون هیچ گونه پیکربندی اضافی مورد نیاز می تواند افراد و وسایل نقلیه را به طور دقیق شناسایی کرده و آلارم های کاذب ایجاد شده توسط اشیاء دیگر را در زمان واقعی یا هنگام جستجوی فیلم ضبط شده حذف کند.

استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق که با تشخیص اشیاء و الگوها مانند انسان یک صحنه را بصورت شهودی تجزیه و تحلیل می کند ، به جای ثبت تغییرات پیکسل ، به معنای افزایش چشمگیر دقت تشخیص و در نتیجه کاهش هشدارهای کاذب است.

 

کدگذاری هوش مصنوعی تصاویر دوربین مدار بسته

اگرچه به کاربران امکان ارائه تصاویر 4K با وضوح فوق العاده بالا را می دهیم ، اما اشکالات بالقوه ای در این فناوری وجود دارد مانند نیاز به چهار برابر پهنای باند و ظرفیت ذخیره سازی که هزینه کل را افزایش می دهد.

با این حال ، عملکرد کدگذاری هوش مصنوعی سری Cooper-I بیش از 50 درصد از پهنای باند و فضای ذخیره سازی را در مقایسه با کدگذاری معمولی H.264/H.265 ذخیره می کند. Dahua با ترکیب ویژگی های HDCVI 6.0 Plus این شرکت با AI پیشرفته ، عملکرد AI را برای محدوده کامل HDCVI (HD over coax) ارائه می دهد.

 

مزایای دیگر

طبق گزارشی از دامنه نظارت تصویری و روندهای تجزیه و تحلیل هوشمند از Omdia در جولای 2020 ، مزایای کلیدی نرم افزار AI مبتنی بر ضبط کننده عبارتند از:

هیچ الزامی برای تعویض دوربین های موجود وجود ندارد

ضبط کننده ها در مقایسه با سخت افزار مبتنی بر لبه ، قدرت پردازش بیشتری را ارائه می دهند و عملکرد تجزیه و تحلیل ویدیو را بهبود می بخشند

ادغام آسان تر با سایر راه حل های امنیتی یا هوش تجاری وجود دارد

ضبط کننده ها می توانند عملکردهای تجزیه و تحلیل بیشتری را در هر دوربین مدار بسته اجرا کنند

پردازش تجزیه و تحلیل با استفاده از بیش از یک کانال مانند ردیابی اشیاء در چندین دوربین مداربسته آسان تر است.

این گزارش همچنین اهمیت تشخیص دقیق وقایع مشکوک ، به ویژه در محیط های با امنیت بالا را برای زیرساخت های حیاتی ، که در آن یک رویداد امنیتی از دست رفته می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد ، برجسته می کند.

 

بازار رو به رشد هوش مصنوعی

استفاده روزافزون از تجزیه و تحلیل ویدئویی و هوش مصنوعی در گزارشی از IFSEC Global در زمینه نظارت ویدئویی در سال 2020 تأیید شده است ، که می گوید اکثریت قریب به اتفاق (71)) از متخصصان امنیتی معتقدند که نرم افزار تجزیه و تحلیل به حدی رسیده است که می تواند ارزش واقعی را برای آنها فراهم کند. به اکثریت کمی (54٪) همچنان از تجزیه و تحلیل در سیستم های نظارتی خود استفاده نمی کنند و نشان می دهند که هنوز بازار قابل توجهی برای تجزیه و تحلیل وجود ندارد. 71٪ معتقد بودند که تجزیه و تحلیل ویدیو به جایی رسیده است که می تواند ارزش واقعی را ارائه دهد

این گزارش همچنین دلایل اصلی سرمایه گذاری متخصصان امنیتی در تجزیه و تحلیل ویدئو را رتبه بندی می کند ، که مهمترین آنها کاهش هشدارهای کاذب است. این نشان می دهد که هشدارهای کاذب همچنان صنعت را به چالش می کشند و یافتن روش هایی برای کاهش آنها مانند اجرای تجزیه و تحلیل ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی یک اولویت اصلی است. اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان به این نظرسنجی (71) گفتند که معتقدند تجزیه و تحلیل ویدیو به جایی رسیده است که می تواند ارزش واقعی را ارائه دهد.

اگر شما هم میخواهید دستگاه های جدید ضبط تصاویر دوربین مداربسته داهوا را امتحان کنید هم اکنون می توانید لیست این محصولات را از یک نمایندگی داهوا درخواست کنید.

 

 

عملکرد و دقت

دقت و عملکرد تجزیه و تحلیل ویدئوها در سالهای اخیر بطور غیر قابل ملاحظه ای بهبود یافته است و کاربران به طور فزاینده ای از این فناوری استقبال می کنند. این بدان معناست که محصولاتی مانند سری Cooper-I  داهوا با SMD Plus و عملکردهای کدگذاری AI به جذب بیشتر تجزیه و تحلیل ویدئو و هوش مصنوعی کمک می کند و به برآوردن تقاضا برای عملکردهای پیشرفته در قیمت های پایه کمک می کند.

 

بازبینی مجدد این موضوع در چند سال آینده جالب خواهد بود تا ببینیم این محصولات چگونه در استفاده گسترده تر از هوش مصنوعی در بین حرفه های امنیتی نقش داشته اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه