English

شبکه بانکی علاقه‌ای به پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران ندارد

مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در حال حاضر امکان انتخاب بانک را نداشته و تنها بانک ارائه‌دهنده تسهیلات در اقدامی صد در صد غیرقانونی، خود به تایید صلاحیت مستاجران می‌پردازد.

شبکه بانکی علاقه‌ای به پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران ندارد

در روند پرداخت تسهیلات مسکن از سال گذشته تاکنون بی‌انگیزه‌ بودن نظام بانکی کشور در مواجه با این تسهیلات و پرداخت آن به مردم بود. برای مثال در شهریورماه گذشته و با گذشت 1 ماه از طرح مشخص شد از 10 بانک مهم کشور  هنوز بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن مستأجران  به شعب 7 بانک ابلاغ نشده و در باقی بانک‌ها که بخشنامه ابلاغ شده است، فرآیند اعطای وام هنوز آغاز نشده است.

تسهیلات ودیعه مسکن که روند پرداخت آن از سال گذشته آغاز شده بود، در سال جاری نیز تداوم یافت و بر اساس آخرین اطلاعات مخابره شده از ستاد کرونه بنا شد تا مهلت ثبت نام مستاجران برای دریافت این تسهیلات تا آذرماه سال 1400 تمدید شود، همچنین نظام بانکی نیز موظف است تا انتهای بهمن‌‌ماه سال 1400 نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری موج بر اساس اظهارات محمود محمودزاده، معاون مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تا انتهای شهریورماه سال 1400، 1 میلیون 200 هزار متقاضی برای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند و بر این اساس حدود ۳۴۰ هزار متقاضی مدارک خود را بارگذاری و ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.

نکته قابل توجه در روند پرداخت تسهیلات مسکن آن است که این تمام ماجرا تلقی نشده و بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در حال حاضر با مشکل بسیار بزرگی مواجه شده‌اند.

در حال حاضر مستاجرانی که در سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌ و شرایط دریافت تسهیلات را از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع قانونی بررسی دریافت کرده‌اند، در مرحله انتخاب بانک با پیغام قابل توجهی مواجه می‌شوند.

در حال حاضر در روند انتخاب بانک تنها 4 بانک کوثر، اقتصاد نوین، ملل و سامان قابلیت انتخاب شدن را دارا هستند. بر این اساس در شرایطی که متقاضی 3 بانک اقتصادنوین، ملل و کوثر را انتخاب کند با پیغامی مبنی بر اینکه «به دلیل اتمام اعتبار بانک، در حال حاضر امکان انتخاب شعه برای شما مقدور نمی‌باشد، لطفا در زمان دیگری مراجعه کنید مواجه می‌شود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه