English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

افزایش واردات کالا در شهریور ماه

در ماه های اخیر خبرهای زیادی مبنی بر افزایش درآمد صادراتی نفت و آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در رسانه ها منتشر شده و افزایش واردات کالا در شهریور امسال می تواند تاییدی بر این موضوع باشد.

افزایش واردات کالا در شهریور ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در ماه های اخیر خبرهای زیادی مبنی بر افزایش درآمد صادراتی نفت و آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در رسانه ها منتشر شده است و حالا با توجه به اینکه  در شهریور سال جاری واردات 6.6 میلیارد دلاری رقم خورده و رکورد واردات ماهانه کشور شکسته شد. به نظر می رسد درامدهای ارزی کشور افزایش یافته است.

واردات شهریور ماه نسبت به مرداد 210 درصد و نسبت به میانگین ماهانه از سال 97 بالغ بر 90 درصد رشد داشته است و همچنین، ارزش صادرات کشور در این ماه به 4.4 میلیارد دلار رسیده که نسبت به ماه گذشته 23 درصد و نسبت به میانگین ماهانه از سال 1397، بیش از 26 درصد رشد نشان می دهد.

باتوجه به نزدیک شدن به سقف 8 میلیارد دلاری اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای ضروری در قانون بودجه سال 1400 در 5 ماهه منتهی به مرداد 7.2 میلیارد دلار از این محل برای واردات تخصیص شده است و تشکیل بخش قابل توجهی از کل واردات کشور از کالاهای ضروری؛ به نظر می رسد واردات کشور در ماه های پیش روی سال مجددا کاهش یافته و به میانگین خود بازگردد.

همچنین انتظار بهبود در روند صادرات طی ماه های آتی تا پایان سال دور از ذهن به نظر می رسد و به احتمال بالا تراز تجاری در ادامه سال نیز منفی باشد که این موضوع می تواند باعث فشار بر قیمت دلار در بازار آزاد گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه