English

معرفی و بررسی بهترین برند آرام‌ بند درب

آرام‌‌بند درب وسیله‌ای مهم و کاربردی برای افزایش طول عمر انواع درهای ورودی است. خرید بهترین مارک آرام‌ بند درب باعث می‌شود هنگام باز و بسته‌شدن درها، تولید صدا صورت نگیرد و از شتاب یا ضربه خوردن درب به چارچوب ممانعت شود. آرام‌‌بندها از پاشنه یا کفشک بازویی، بازوی اصلی، پیچ تنظیم سرعت و ساعد بازویی تشکیل شده‌اند و بر روی انواع درب در سایزهای مختلف نصب می‌شوند.

معرفی و بررسی بهترین برند آرام‌ بند درب

به گزارش خبرگزاری موج، برای ایجاد امنیت و افزایش طول عمر درب ورودی لازم است محصولاتی با مکانیزم‌های مراقبتی برای آن‌ها تدارک دیده شود. از مهم‌ترین ابزارهای محافظت از درها به آرام‌بند می‌توان اشاره کرد. این محصول سبب می‌شود درب‌ها برای مدتی طولانی و با کارایی بهتر به عملکرد خود ادامه دهند. آشنایی با بهترین مارک آرام ‌بند درب از نکات قابل‌تأمل هنگام خرید این وسیله است؛ برای اطلاع از بهترین برندها با ما همراه باشید.

آرام‌‌بند چیست و کارایی آن چگونه است؟

آرام‌‌بند درب وسیله‌ای مهم و کاربردی برای افزایش طول عمر انواع درهای ورودی است. خرید بهترین مارک آرام‌ بند درب باعث می‌شود هنگام باز و بسته‌شدن درها، تولید صدا صورت نگیرد و از شتاب یا ضربه خوردن درب به چارچوب ممانعت شود. آرام‌‌بندها از پاشنه یا کفشک بازویی، بازوی اصلی، پیچ تنظیم سرعت و ساعد بازویی تشکیل شده‌اند و بر روی انواع درب در سایزهای مختلف نصب می‌شوند.

آرام‌‌بندها به دلیل ضربه‌گیری و کنترل سرعت حرکت در، طول عمر سایر اجزا را نیز افزایش می‌دهند و با آن‌ها می‌توان سرعت باز و بسته‌شدن در را به ‌دلخواه تنظیم کرد. یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های استفاده از آرام‌‌بند، ایجاد ایمنی در برابر حریق است.

درواقع، به علت اتصال سیستم باز و بسته شدن در به سیستم اعلام آتش، هنگام وقوع آتش‌سوزی، درب با استفاده از آرام‌‌بند به طور خودکار بسته می‌شود و از پیشروی حریق و نفوذ آن به سایر بخش‌های ساختمان جلوگیری خواهد شد.

از دیگر مزایای نصب این وسیله، حفظ دمای داخلی اتاق، کنترل نویزها و صداهای اضافی، جلوگیری از ورود گرد و خاک یا آوار در صورت بروز اتفاق و همچنین حفظ حریم شخصی افراد است. البته این ویژگی‌ها بسته به نوع مارک آرام‌‌بند نسبی هستند؛ به‌ گونه‌ای که اگر بهترین مارک آرام‌ بند درب را خریداری کنید، قطعاً تمام این مزایا را خواهید یافت، در غیر این صورت ممکن است این محصول با گذشت زمان مستهلک شود و به‌خوبی کار نکند.

 

راهنمای خرید بهترین مارک آرام ‌بند درب

برای خرید باکیفیت‌ترین مدل و بهترین مارک آرام ‌بند درب لازم است به مواردی توجه کنید تا علاوه بر عملکرد، مدت‌زمان زیادی نیز کارایی داشته باشد در ادامه به با اهمیت‌ترین ملاک‌های خرید آرام‌‌بند می‌پردازیم.

  • وزن

یکی از این ملاک‌ها و شاید مهم‌ترین آن‌ها، وزن دربی است که آرام‌‌بند باید به چارچوب آن وصل شود. به‌طورکلی، هفت رده برای وزن درها و آرام‌بندهای متناسب با آن‌ها تعریف شده که شامل موارد زیر است:

  1. سایز ۱ تا وزن ۲۰ kg
  2. سایز ۲ از وزن ۲۰ الی ۴۰ kg
  3. سایز ۳ از ۴۰ الی ۶۰ kg
  4. سایز ۴ از ۶۰ الی ۸۰ kg
  5. سایز ۵ از ۸۰ الی ۱۰۰ kg
  6. سایز ۶ از ۱۰۰ الی ۱۲۰ kg
  7. سایز ۷ مناسب برای وزن‌های ۱۲۰ کیلوگرم روبه‌بالا

بنابراین قبل از خرید باید به وزن درب و دامنه تحمل آرام‌بند دقت کنید؛ زیرا در اثر عدم تناسب وزن در و نوع آرام‌‌بند، فنر داخلی و سیستم هیدرولیکی آرام‌بند کارایی خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند تاثیری در عملکرد درب نیز داشته باشند.

  • دوزمانه یا سه زمانه

آرام‌بندها یا دوزمانه هستند و یا سه‌زمانه. در آرام‌ بند دوزمانه، درب هنگام بسته‌شدن با مکث و توقف در فاصله ۳۰ سانتی‌متری به انتها روبه‌رو است و بعد از آن دوباره حرکت ثابت و آرام خود را از سر می‌گیرد. در نوع آرام بند سه سرعته که تناسب بیشتری با قفل‌های برقی دارد، حرکت ثابت در به سمت بسته‌شدن و در نهایت اعمال فشار برای پرس بر روی قفل برقی را شاهد هستیم؛ بنابراین بسته به نوع در و کارایی مورد انتظار از آن، باید به مدل دو‌زمانه یا سه‌زمانه بودن آرام‌‌بند نیز توجه کنید.

 

  • برند آرام‌‌بند

از دیگر خصوصیات مهم برای خرید بهترین آرام‌ بند درب، توجه به برند آن است. اگر از یک برند معتبر و باکیفیت این محصول را تهیه کنید، به‌یقین تمام ویژگی‌های کیفی مهم را در آن خواهید یافت و سال‌ها با یک مکانیزم عالی عمل خواهد کرد، در کنترل صدا و تحمل وزن درب موفق خواهد بود و درصد امنیت ساختمان را بالا خواهد برد. شاید به همین دلیل است که انتخاب بهترین مارک آرام بند درب هنگام خرید آن بسیار توصیه می‌شود.

 

بهترین برند آرام ‌بند درب جهت خرید

همانطور که اشاره شد، خرید آرام‌بند تا حدود زیادی به برندی بستگی دارد که تولیدکننده آرام‌بند است. بر اساس مدل‌های آرام‌بند، برخی از شرکت‌ها مانند NHN ژاپن در تولید نوع سه‌زمانه و بعضی دیگر مانند ریوبی در ساخت انواع دوزمانه تخصصی عمل می‌کنند اما برخی دیگر از برندها مانند سارو هر دو مدل را در باکیفیت‌ترین حالت در بازار عرضه می‌کند که در ادامه، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

آرام‌ بند درب

  • سارو

به جرات می‌توان سارو (saro) را بهترین مارک آرام ‌بند درب معرفی کرد. این برند معتبر انواع آرام‌‌بند را در نهایت کیفیت در وزن‌های سبک، متوسط و سنگین از بازه ۲۰ الی ۱۲۰ کیلو طراحی و سپس تولید می‌کند از ضمانت‌ اصالت کالا و گارانتی‌ با بازه طولانی برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای آرام‌بند‌های سارو می‌توان به قابلیت تنظیم سرعت بسته و چفت شدن در، تنظیم قدرت فنر، ضدحریق بودن آن و توانایی بازشدن در حداکثر زاویه (۱۸۰ درجه) اشاره کرد‌.

همچنین محصولات سارو تحت استاندارد ANSI  و با علامت UL بوده و به همین علت، از اعتبار بین‌المللی برخوردار است. استحکام بالا، عمر طولانی مدت، نهایت ظرافت در طراحی، سادگی کار گذاشتن در کنار راهنمای نصب و ارائه رنگ‌بندی‌های صدفی، سفید، مشکی و طلایی از ویژگی‌هایی است که سارو را متمایز می‌کند و آن را در راس لیست بهترین برند

آرام بند درب قرار می‌دهد.

 

  • ان اچ ان

برند ان اچ ان (NHN) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده و از بهترین مارک آرام‌‌بند درب با استحکام پایدار و عمر بالا محسوب می‌شود که در ژاپن راه‌اندازی شده است. این برند آرام‌‌بندهایی دوسرعته و سه‌سرعته را با ضمانت‌های ۵، ۷ و ۱۰ ساله ارائه می‌دهد و برای سازه‌ها و وزن‌های مختلف درب‌ها، آرام‌‌بندهایی مطمئن و مناسب تولید می‌کند.

 

  • سیزا

شرکت سیزا (cisa)، یکی از بهترین برند آرام‌ بند درب و کمپانی‌هایی است که سابقه طولانی‌مدتی در این زمینه دارد و با ساخت آرام‌‌بندهای محکم و متنوع برای وزن‌های ۲۵ الی ۱۲۰ کیلو و با ضمانت‌های ۴۰ ماهه سبب جذب مشتریان فراوانی شده است. همچنین ارائه آرام‌‌بند در دورنگ نقره‌ای و طلایی را می‌توان از خلاقیت‌های این شرکت نام برد.

 

آرام‌ بند درب

  • کینگ

بسیاری اعتقاد دارند تخصصی‌ترین سازنده و بهترین مارک آرام‌ بند درب، شرکت کره‌ای کینگ (king) است. این کمپانی حرفه‌ای محصولات خود را با بالاترین طول عمر و مقاومت تولید می‌کند و به همین دلیل، نصب آن‌ها نیازمند نیروی ماهر است. کینگ آرام‌‌بندهای خود را در پنج نمره دسته‌بندی می‌کند که هرکدام از آن‌ها در وزن و مقاومت با یکدیگر تفاوت دارند.

 

  • ریوبی

برند ریوبی (RYOBl) یک کمپانی مطمئن و معتبر در زمینه ساخت انواع آرام‌‌بند و محصولات یراقی است که تلاش دارد آرام‌بندها را برای درب‌های مختلف در وزن‌های متفاوت با توانایی باز و بسته‌شدن قابل تنظیم تولید کند. چهار سری اصلی آرام‌‌بند ریوبی ساخت ژاپن عبارت‌اند از: سری ۹۹۰۳، ۸۸۰۳، ۲۲۵۰D، ۸۰۰۰. هر کدام از این سری‌ها به ترتیب برای اوزان ۴۰ کیلو، ۶۵، ۹۰ و ۱۲۰ کیلو مناسب هستند و تا مدت‌ها می‌توانند بر روی درب‌ها کارایی داشته باشند.

 

بهترین آرام‌‌بند درب را انتخاب کنید!

انتخاب بهترین مارک آرام ‌بند درب مستلزم بررسی ویژگی‌های درب و شناخت کامل از برندها است؛ به همین دلیل ممکن است خرید محصولی مرغوب و باکیفیت در میان تنوع و تعدد مارک‌ها چندان آسان نباشد. در این میان، ما پیشنهاد می‌کنیم سارو را، به‌عنوان معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند ارائه محصولات یراقی به‌ویژه آرام‌‌بندها، در لیست خود قرار دهید و با انتخاب این برند، بادوام‌ترین آرام‌بند را همنشین درب مدنظرتان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه