English

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرگزای موج تشریح کرد؛

دلایل نوسانات شاخص بورس

رضا روحی گفت: رفتار این روزهای بازار بعد از رشد شاخص کل تا محدوده ۱.۶ میلیون واحد و ابهامات ایجاد شده در فضای سیاست و اقتصاد کاملا طبیعی است.

دلایل نوسانات شاخص بورس

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرگزای موج با اشاره به اینکه رفتار این روزهای بازار بعد از رشد شاخص کل تا محدوده ۱.۶ میلیون واحد و ابهامات ایجاد شده در فضای سیاست و اقتصاد کاملا طبیعی است، گفت: برخی از این ابهامات مربوط است به احتمال قیمت گذاری دستوری سیمان و میلگرد، زمزمه صدور اوراق ودیعه با نرخ بهره متناسب با میزان تورم، خبر آزادسازی سهام عدالت و مسائل مربوط به پرونده هسته ای ایران است.

رضا روحی با بیان اینکه تقریبا ریسک های فوق برای بازار چندان جدی نیست اما قطعا نزدیک به صفر نیز نیست، افزود: در شرایط کنونی خط و مشی دیپلماسی کشور درباره برخی مسائل هنوز شفاف و روشن نشده است و نمی توان خط و مسیری برای آینده تخمین زد، به همین دلیل سرمایه گذاران در بازار سهام ریسک چندانی نمی کنند و بیشتر در انتظار مشخص شدن خط و مشی ها هستند.

او با تاکید بر اینکه دولت برای عمل به وعده ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به دنبال کنترل قیمتی نهاده های ساختمانی خواهد بود، اظهار کرد: از طرف دیگر اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت حداقل تقویت شائبه قیمت گذاری دستوری را رد می کند با این حال هنوز سیاست گذاری ها در این بخش نهایی و شفاف نشده است.

این کارشناس بورس با اشاره به اینکه برای کنترل و حبس نقدینگی سرگردان جهت کنترل تورم یکی از راه ها انتشار اوراق است، گفت: در شرایط کنونی انتشار اوراق جزو برنامه های وزیر اقتصاد نیز هست اما اینکه اوراق با چه نرخی و به چه روشی عرضه شود مبهم است.

او افزود: ریسک آزادسازی سهام عدالت که تخم لقی بود که در دولت قبلی گذاشته شد همواره بر سر بازار وجود دارد و باید ساز و کاری جدی برای آن تدوین شود.

روحی  تصریح کرد: فضای ابهام ایجاد شده بر سر بازار و نوسانات ارزی و عدم وجود دیتای لازم برای تحلیل و تخمین وضعیت آینده منجر به شرایط این روزهای بازار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه