English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سه راهبرد برای مقابله با رانت فولاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای سه راهبرد برای مقابله با رانت و نابسامانی بازار فولاد کشور خبر داده که تا پایان آذر امسال اجرایی می شود. برخی فعالان زنجیره فولاد معتقد هستند در عرضه فولاد لابی هایی وجود دارد.

سه راهبرد برای مقابله با رانت فولاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات صورت گرفته در بازار فولاد گفته: قیمت فولاد بر سایر محصولات بازار موثر بوده و بر فضای روانی بازار نیز اثرگذار است؛ از این رو در مهرماه رصد کامل اطلاعاتی از زنجیره فولاد را دنبال می‌کنیم تا تمام تولیدات مقاطع فولادی، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قیمتی بودن فولاد از این طریق از بین برود. در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد و تأثیر ابلاغ قوانین و مقررات جدید را در آبانماه خواهیم دید و امضاهای طلایی تا این زمان از بین خواهد رفت. همچنین در آذرماه نیز در ساختار صنعت فولاد اصلاح ساختاری خواهیم داشت که به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم و رقابت سازنده‌ای برای کاهش هزینه‌ها در بازار فولاد را شاهد باشیم و بازار فولاد تحت تأثیر نوسانات ارزی نباشد.

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه لابی گری های برای عرضه فولاد در بورس کالا وجود دارد، گفت: مدیریت عرضه در بورس کالا وجود دارد و امیدواریم در دولت کنونی رانت های بازار فولاد از بین برود و اگر این اتفاق بیفتد تولید و صادرات محصولات نهایی فولاد افزایش می یابد و ارزآوری خوبی برای کشور شکل می گیرد.

سید احمد رضوی با بیان اینکه تغییر ساختار بورس کالا می تواند مشکل عرضه و قیمت گذاری در بورس را از بین ببرد تصریح کرد: هم اکنون در برخی کشورها مانند چین و ترکیه  بورس کالا آنها بسیار زیاد است و در هر منطقه ای وجود دارد که به صورت رقابتی  فعالیت می کنند و این اقدام در مسیر حذف انحصار در بازار فولاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه