English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

جهت معکوس معاملات طلا و دلار

تقویت دلار و کاهش ارزش انس جهانی طلا در روزهای اخیر نشان داد که ریزش قیمت بیت کوین همزمان با طلا هم‌پوشانی دارد و این مساله ناشی از حضور سرمایه گذارانی مشترک در این دو بازار است.

جهت معکوس معاملات طلا و دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ارزیابی تکنیکال بیت کوین و طلا در روز های اخیر نشان می دهد که در زیر نقاط حمایتی و‌ کلیدی خود قرار دارند، از طرف دیگر دلار آمریکا در سبد سرمایه گذاران قرار گرفته است، بیت کوین تا ۴۴,۴۲۳ به میزان ۵.۲۳ درصد اصلاح کرد، اما بعد در محدوده ۴۵۰۰۰ تا ۴۶۰۰۰ دلار در حال معامله انجام است از طرف دیگر ارزش انس جهانی طلا هم کمی افت داشت.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فشار فروش بیت کوین همزمان با اصلاح طلا بود و از آنجایی که طلا بد‌ترین کندل روزانه خود در تاریخ ۷ سپتامبر را ثبت کرده و احتمالا در قیمت زیر ۱۸۰۰ دلار تثبیت خواهد شد پیش بینی بازارهای مالی کمی سخت تر شده است، اما به طور کلی وقتی ارزش دلار افزایش می یابد و طلا و ارزهای دیجیتال در روند اصلاحی قرار می گیرند پیش بینی ها به سمت افت بیشتر قیمت بیت کوین و ... خواهد بود زیرا در صورتی که دلار تقویت شود به معنای بهبود وضعیت بازار جهانی است.

شاخص دلار همزمان با ریزش بیت کوین و طلا رشد قدرتمندی را تجربه کرده است، استراتژیست اسکوتی بانک معتقد است با قوی تر شدن اقتصاد آمریکا، شروع تیپرینگ تا پایان سال محتمل است و بنابراین اصلاح ها و ضعف های احتمالی دلار فرصت خرید است.

تاثیرگذارترین ناظران مالی اتحادیه اروپا شامل سازمان بانکداری اروپا (EBA)، سازمان بازارها و اوراق بهادار اروپا (ESMA) و سازمان بیمه و حقوق بازنشستگان اروپا (EIOPA) در گزارشی مشترک به بررسی نقاط ضعف سیستم مالی اروپا پرداختند که در آن به رمزارزها نیز اشاره شده بود.

بنابر این گزارش موسسات بانکی به دلیل نوسانات موجود در بازارها و احتمال کاهش ارزش دارایی‌ها بایستی آمادگی کافی داشته باشند. همچنین عنوان شد ظهور کلاس دارایی‌های جدید از جمله رمزارزها می‌تواند تهدیدی برای سیستم مالی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه