English

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگو با موج خبر داد؛

رشد ۸۰ درصدی مرسولات پستی در دوران کرونا / بسته های آنلاین جای نامه ها را گرفتند

رمضانعلی سبحانی فر گفت: در یک سال و نیم گذشته با توجه به اینکه حجم مبادلات پستی دو برابر شده است شرکت ملی پست هم ناوگان حمل و نقل را صد درصد افزایش داده است.

رشد 80 درصدی مرسولات پستی در دوران کرونا / بسته های آنلاین جای نامه ها را گرفتند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا ماموریت جدید پست آغاز شد، گفت: در این مدت یک سال و نیم، سفارشات اینترنتی افزایش یافته و ترافیک حجمی پست به دو برابر رسیده و سهم مرسولات غیرنامه ای پست هم ۳۰ درصد افزایش داشته است. در میان راه مشخص شد که زیرساخت های پستی کشور ضعیف هستند، به همین دلیل  هوشمندسازی شبکه پستی در دستور کار قرار گرفت.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه در این مدت سهم مرسولات غیرنامه ای پست افزایش داشته به همین دلیل  شبکه حمل و نقلی کشور و بخش توزیع و مبادلات پاسخگوی این میزان ترافیک پستی نبود، افزود: به همین دلیل سال گذشته ابتدا برنامه افزایش خودرو به ناوگان حمل و نقلی بین شهری و شهری را در دستور کار قرار دادیم تا بتواند پاسخگوی رشد ۸۰ درصدی مرسولات پستی باشد.

۱۰۰۰ دستگاه وانت در شبکه پستی کشور فعال هستند 

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه طبق برنامه، ناوگان حمل و نقل برون شهری افزایشی ۳۰ درصدی داشته است، گفت:  ۴۰۰ دستگاه خودروی جدید به شبکه ناوگان پست اضافه شده اند و هم اکنون ۱۰۰۰ دستگاه وانت در شبکه پستی کشور فعال هستند که ایمنی مرسولات پستی را افزایش می دهند زیرا امروز کار پست دیگر ارسال و تحویل نامه نیست و باید پاسخگوی نیاز خریدهای اینترنتی باشند و در حال حاضر هر شب ۲۵۰ کامیون به سراسر کشور بیش از هزار تن مرسوله را حمل می کنند، البته برای تسریع در جابجایی مرسولات پستی بهره مندی از ظرفیت ریلی کشور هم در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه در گام دوم مکانیزاسیون مرکز مبادلات پستی در سطح کشور راه اندازی شدند، تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش خریدهای آنلاین و ارسال آن توسط پست نیازمند ایمنی و مراقبت بیشتری داشت تجهیزاتی چون ترولی و باکس های امانات خریداری شد و هم اکنون در شبکه پستی مورد استفاده قرار می گیرند و در صیانت از بسته های پستی هم بسیار موثر بوده است.

سبحانی فر با بیان اینکه اجرای طرح تحول زیرساخت های شبکه پستی و توسعه مکانیزاسیون هاب های پستی کشور در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است،گفت: در مدت یک سال گذشته علاوه بر اینکه دو هاب پستی در کشور هوشمند سازی شده،  چهار هاب هم به سورتینگ مکانیزه مجهز شده اند و با افزایش ترافیک در سایر استان ها طبق برنامه در بخش پستی هوشمندسازی توزیع و مبادلات به سرعت اجرایی می شود.

 ارتقای فناوری و توسعه پلتفرم تجارت الکترونیک

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در کنار توسعه زیرساخت ها همواره به ارتقای فناوری و توسعه پلتفرم تجارت الکترونیک پرداخته ایم، اظهار کرد: طبق اساسنامه شرکت ملی پست ما باید زیرساخت های لازم برای ایجاد اپلیکیشن ها و پست الکترونیک و... را فراهم کنیم به همین دلیل همکاری با استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را هم در سرفصل برنامه های خود داشته ایم، زیرا شرکت ملی پست بیش از ۴۰ میلیون مشترک دارد و راه اندازی اپلیکیشن ها یا پست الکترونیک و ... در همکاری با شرکت های استارتاپی می تواند گام موثری در ارتقای خدمات رسانی و حتی درآمدزایی باشد، از این رو همیشه از خدمات نوآورانه استقبال داشته ایم و برای نیازهای مختلف، فراخوان داده ایم و بیش از ۶۰ تفاهمنامه با پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه ها امضا کرده ایم.

او با تاکید بر اینکه مرکز نوآوری پست در حال حاضر با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است، گفت: با توجه به شرایط تحریمی کشور بومی سازی و تقویت تولید داخلی دو اقدام راهبردی محسوب می شود به همین دلیل شرکت ملی پست از تولید تجهیزات و خدمات نواورانه حمایت می کند و شرکت های دانش بنیان پس از اینکه درخواست همکاریشان توسط شرکت ملی پست تایید شد می توانند در زمینه تولید محصولات با آخرین فناوری های روز دنیا اقدام کنند.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با هدف تسریع در مبادله مرسولات پستی بین استان ها خط مبادله مستقیم پستی ایجاد شد که مبنای اصل مشتری مداری است ، گفت: با افزایش ترافیک مرسولات موضوع هاب های پستی در کشور مورد توجه قرار گرفت تا رضایت مشتریان بیشتر شود. در واقع خطوط مستقیم پستی به منظور تحقق بیشتر مولفه های سرعت، دقت و امنیت به عنوان مهمترین ارکان شبکه پستی راه اندازی شده تا سیر مرسولات پستی و صیانت از امانات با جلوگیری از آسیب های احتمالی کاهش یابد. همچنین سامانه هوشمند خطاها و کندی تفکیک و توزیع دستی مرسولات را حذف کرده مرسولات با سرعت و کیفیت بالا به مقصد ۳۰ استان ارسال می شوند.

 مبادلات پستی بین ایران و حدود ۱۹۲ کشور خارجی

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه شعار ما در همان ابتدای شیوع کرونا این بوده که مردم در خانه بمانند و شرکت ملی پست خدمات آرائه می دهد، گفت: یکی از دغدغه های ما جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده به همین دلیل در چند وقت اخیر واکسیناسیون پرسنل پست ۱۴ هزار نفر از کارکنان پست که در تمام کشور پراکنده هستند را آغاز کردیم و دوز نخست به پایان رسیده است

او با تاکید بر اینکه مبادلات پستی بین ایران و حدود ۱۹۲ کشور خارجی که نمایندگی ایران در آنجا وجود دارد، انجام می شود، گفت: همواره  بسته های پستی که از مبدا کشورهای خارجی دریافت می شود یک هفته نگهداری و بعد توزیع می شد. از طرف دیگر با اجرای سورتینگ هوشمند ریسک ابتلای کارکنان پست به کرونا را کاهش داده زیرا نقش نیروی انسانی کتاهش یافته است، با این حال در این مدت بیش از 2500 نفر در شرکت ملی پست کرونا گرفتند و بیش از 12 نفر جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه