English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

عدم اطلاع رسانی سود پلکانی بانک آینده سپرده گذاران را متضرر کرد

پس از اینکه نرخ سود بانکی توسط شورای پول و اعتبار کاهش یافت سود با تدوین و اجرای دستورالعمل سود پلکانی به سپرده های یک ساله بدون اطلاع رسانی دقیق منجر به خسارت مردم شد.

عدم اطلاع رسانی سود پلکانی بانک آینده سپرده گذاران را متضرر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از اینکه نرخ سود بانکی توسط شورای پول و اعتبار کاهش یافت بانک ها صورت سلیقه ای قوانینی را برای سپرده گذاران تدوین که حتی باعث بروز خسارت هایی به مشتریان شده است.

سال گذشته پس از اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر اینکه سپرده گذاری کمتر از یک ماه مشمول سود بانکی نمی شود مقرر شده بود که نرخ سود ماهیانه هم ده درصد و یک ساله 15 درصد باشد، این مساله منجر به این شد که برخی بانک ها مصوبه شورای پول و اعتبار را به روش های خود دور بزنند، به طوری که بانک آینده در یک بازه زمانی برای سپرده های یک ساله در سه ماهه نخست سودی 18 درصد و در صورت اضافه شدن سپرده در سه سه ماهه دوم نرخ سود را به 15 درصد برساند و برای اضافه شدن سپرده سه ماهه سوم سودی 12 درصدی و در نهایت برای سپرده های در سه ماهه چهارم سودی 10 درصدی در نظر بگیرد.

اما با توجه به اینکه اطلاع رسانی دقیقی به مشتریان نشده بود بسیاری از سپرده گذاران با این فرض که سود سپرده در تمام ماه های سال یک سال است سپرده های جدیدی را در حساب خود قرار داده بودند اما در نهایت بانک به جای اینکه به آنها سودی 18 درصدی اختصاص بدهد تنها سودی 10 درصدی برای آنها در نظر گرفته و همین مساله منجر به اعتراض بسیاری از مشتریان این بانک شده است.

از طرف دیگر به دلیل اینکه قوانین این بانک برای سپرده های کوتاه مدت هر چند ماه یکبار تغییر کرده عملا مشتریان و کارمندان این بانک سرگردان شده و هیچ کس پاسخگوی خسارتی که به مشتریان وارد شده است نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی