English

قانون حمایت از مصرف کنندگان حامی مصرف کننده است

رئیس سابق انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا گفت: در ماده 4، 5 و 7 قانون حمایت از مصرف کننده تاکید شده که باید نظارت بر قیمت ها به صورت پیوسته باشد و از آنجایی که در ایران تشکل ها جایگاه قانونی و مردمی ندارند و پشتوانه دولتی هم چندان وجود ندارد، از این رو نقش نظارتی ندارند و در بخش نظارتی باید دستگاه های دولتی موثرتر عمل کنند.

قانون حمایت از مصرف کنندگان حامی مصرف کننده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نوسانات قیمت در ماه های گذشته به شدت افزایش یافته است و در این زمینه رئیس سابق انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در ماه های گذشته اقلام مصرفی به شدت بالا رفته است، گفت: در چند وقت اخیر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است و تقاضا برای خودرو هم وجود نداشته اما شاهد افزایش قیمت های خودرو بوده ایم در حالی که تقاضای از سوی مصرف کننده ها افزایش نیافته است.

حسین ابراهیمی با بیان اینکه از نظر حقوقی در قانون حمایت از مصرف کننده دیده شده است، افزود: در ماده 4، 5 و 7 قانون حمایت از مصرف کننده تاکید شده که باید نظارت بر قیمت ها به صورت پیوسته باشد، حالا تولیدکننده هایی مانند مرغدارها و ... می گویند با افزایش قیمت نهاده ها، قیمت تمام شده بالا رفته و از طرف دیگر پرداخت های یارانه ای هم متوقف شده به همین اگر بخواهیم با این قیمت ها کنونی ادامه دهیم کنیم ورشکسته خواهیم شد، به همین دلیل قیمت تولیدات خود را بالا برده اند.

او با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم تازه فعالیت خود را شروع کرده و باید منتظر اتفاقات مثبت باشیم، اظهار کرد: در ایران تشکل ها جایگاه قانونی و مردمی ندارند و پشتوانه دولتی هم چندان وجود ندارد، از این رو نقش نظارتی چندانی ندارند و در بخش نظارتی باید دستگاه های دولتی موثرتر عمل کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی