English

صنعت نمایشگاهی ایران در آستانه ورشکستگی

عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: صنعت نمایشگاهی پس از اینکه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد تعطیل شد و همچنان این تعطیلی ها ادامه دارد، در حالی که صنعت نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن رفته است و این متفاوت از بازار مکاره تنظیم بازاری است که به نام نمایشگاه دم عید و .... برگزار می شود.

 صنعت نمایشگاهی ایران در آستانه ورشکستگی

عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، ضمن اشاره به تعطیلی صنعت نمایشگاهی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن رفته است و این متفاوت از بازار مکاره تنظیم بازاری است که به نام نمایشگاه دم عید و... برگزار می شود. در واقع نمایشگاهی که امروز در کشور با نام تخصصی می تواند برگزار شود برای صنعتگران و... هستند و آنها برای انعقاد قرارداد یا پیدا کردن تامین کننده مواد اولیه شان حضور پیدا می کنند.

محمد مسعودی با بیان اینکه بسیاری از نمایشگاه های کشور در دو سال اخیر ورشکسته شده اند یا به دنبال تغییر کاربری رفته اند، افزود: نبود متولی مهمترین دغدغه نمایشگاه داران در شرایط کنونی است، در شرایط کنونی تصمیم گیری درباره برگزاری نمایشگاهی ازسوی دستگاه های مختلفی انجام می شود و همین مساله فعالیت در این صنعت را با چالش های بیشتری مواجه کرده است زیرا دیده می شود در برخی استان ها به صورت سلیقه ای عمل می کنند.

او با تاکید بر اینکه نمایشگاه ها را می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد، تصریح کرد: هم اکنون فروشگاه های زنجیره ای، حمل و نقل عمومی و ... فعالیت می کنند این در حالی است که نمایشگاه ها که فضای باز تری دارند و سقف سالن های آن بلند تر است هیچگونه فعالیتی ندارند. در شرایط کنونی همکاران نمایشگاهی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و اگر از فردی تست گرفته شود و علائم کرونا داشته باشد از حضور او در نمایشگاه جلوگیری می شود.

عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه تعرفه های برق نمایشگاهی تجاری محاسبه می شود، گفت: با وجود اینکه برخی نمایشگاهی در ماه های گذشته برگزار نشده اما هزینه برق یک سایت ۴ تا ۵ میلیون تومان تعیین می شود و این برای نمایشگاه داران چالش زاست، زیرا آنها تلاش می کنند حقوق کارکنان خود را تامین کنند تا تعدیل نیرو نکنند، اما به دلیل نداشتن درآمد و هزینه های هنگفتی که بر آنها تحمیل شده هم اکنون با مشکل روبرو شد اند، به همین دلیل در ماه های گذشته بسیاری از آنها به دنبال تغییر کاربری برآمده اند.

مسعودی با بیان اینکه دستگاه های دیگر مانند شهرداری ها، فرمانداری ها و ... در صنعت نمایشگاهی دخالت می کنند، اظهار کرد: بسیاری از استان ها دستورالعمل های سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی صنعت نمایشگاهی را جدی نمی گیرند، زیرا این سازمان را اصلا نمی شناسند، به همین دلیل باید چاره برای این مساله اندیشیده شود.

عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران با تاکید بر اینکه نمایشگاه ها به عنوان پیکان توسعه صادرات هستند، تصریح کرد: به طور قطع در حال حاضر که همکاری های خارجی محدود شده اند نمایشگاه های بین المللی کمتری برگزار می شوندف اما به طور کلی نمایشگاه ها می توانند در رونق کسب و کار داخلی هم تاثیر بگذارند زیرا بسیاری از تولیدکننده های داخلی می توانند با تامین کننده های مواد اولیه و تجهیزات ارتباط برقرار کنند یا حتی قراردادهای برای سفارش محصول منعقد کنند که نتیجه آن چیزی جز رونق اقتصادی نخواهد بود.

او با تاکید بر اینکه دولت از صنعت نمایشگاهی حمایتی نداشته است، اظهار کرد: اگر دولت از این صنف حمایت نکند در آینده ممکن است مشکلات بیشتری گریبانگیر این صنعت شود، زیرا در سال های گذشته کسب و کارهای زیادی در ارتباط با نمایشگاه ها فعالیت داشته اند.

عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود روبروست و رونق صنعت نمایشگاهی می تواند ابزاری برای توسعه تولید و صادرات محصولات باشد، به همین دلیل دولت باید در سیاست گذاری های اقتصادی این بخش را جدی بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه