English

تجهیز خودپردازهای بانک سامان، به ابزار احراز هویت مشتریان

بانک سامان در راستای توسعه خدمات الکترونیک خود اقدام به نصب ماژول‌های احراز هویت مشتریان با استفاده از کارت ملی هوشمند روی دستگاه‌های خودپرداز خود کرد.

تجهیز خودپردازهای بانک سامان، به ابزار احراز هویت مشتریان

به گزارش خبرگزاری موج، بر این اساس، مشتریان بانک سامان می‌توانند، تمام عملیات‌های مبتنی بر احراز هویت مانند انتقال پایا، ساتنا و کارت به کارت تا سقف 150 میلیون ریال را که پیش از این فقط در داخل شعبه صورت می‌گرفت را از این پس با این خودپردازهای مجهز به ماژول احراز هویت انجام دهند. خودپردازهای دارنده این ماژول در سراسر کشور با برچسب مخصوص مشخص و قابل شناسایی هستند.

برای انجام این کار، لازم است، ابتدا کارت بانکی خود را وارد خودپرداز کنید. سپس با وارد کردن رمز، گزینه انتقال وجه را انتخاب کنید. برای انجام عملیات انتقال ساتنا، پایا و یا کارت به کارت تا مبلغ 150 میلیون ریال، لازم است گزینه انتقال را انتخاب و پس از آن کارت ملی خود را در درگاه مربوطه که با برچسب اطمینان بانک سامان مشخص شده، وارد کنید. سپس لازم است برای شروع فرآیند احراز هویت، رمز کارت ملی خود را بزنید. این رمز در زمان صدور کارت ملی به شما اعلام شده و به‌طور معمول 4 رقم سال تولد دارنده کارت ملی است. پس از این دستگاه از شما می‌خواهد تا برای احراز هویت، انگشت خود را روی حسگر مخصوص قرار دهید تا اثرانگشت فرد استفاده کننده از کارت ملی با دارنده اصلی کارت ملی تطبیق داده شود. احراز هویت با اثرانگشت برای آن صورت می‌گیرد که اگر کارت ملی و کارت شناسایی شما سرقت شود، سارقین نتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

در ادامه پس از احراز هویت و تطبیق اثرانگشت و یکسان بودن اطلاعات کارت ملی هوشمند با اطلاعات  کارت بانکی، فرآیند احراز هویت به پایان رسیده و باید کارت ملی را از درگاه مربوطه خارج و عملیات انتقال وجه را انجام داد.

لازم به ذکر است که تعدادی از خودپردازهای داخل شعب نیز اگرچه فاقد ماژول احراز هویت هستند اما این دستگاه‌ها به نرم‌افزار مخصوص این عملیات مجهز شده‌اند و هم‌اکنون امکان انجام انتقال وجه پایا، ساتنا و کارت به کارت تا سقف 150 میلیون ریال را دارند که برای این کار لازم است تا فرد فقط یک‌بار با مراجعه به پیشخوان شعب و تکمیل فرم، درخواست خود را برای فعال‌سازی قابلیت انتقال ساتنا، پایا و کارت به کارت تا سقف 150 میلیون ریال را ارائه کنند. پس از این با فعال شدن سرویس‌های اشاره شده روی  کارتشان این امکان را دارند که بدون احراز هویت مجدد از این قابلیت در دستگاه‌های خودپرداز منتخب، تمامی دستگاه‌های غیرنقد و تمامی دستگاه‌های خوددریافت موجود در شعبه استفاده کنند.

لازم به ذکر است که در خودپردازهای بیرون شعبه که دارای ماژول احراز هویت کارت ملی و اثرانگشت هستند، تنها انتقال وجه پایا امکان‌پذیر است.

مدیریت بانکداری الکترونیک بانک سامان تأکید کرده که تجهیز دستگاه‌های خودپرداز و توسعه این خدمت در آینده، در اولویت برنامه‌های این بانک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی