English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

اصلاح بیت کوین در راه است / خطرات سرمایه گذاری در رمز ارزها را جدی بگیرید

در هفته های اخیر ارزش بازار رمزارزها به دنبال رشد بیت کوین جهشی داشته است، به گفته بسیاری از کارششناسان این مساله تحت تاثیر شایعات خبری مبی بر پذیرش معاملات بیت کوین در شرکت های بزرگ بوده و این رشد موقتی است و در نهایت اصلاح بیت کوین در راه است.

اصلاح بیت کوین در راه است / خطرات سرمایه گذاری در رمز ارزها را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نسبت چارت بیت کوین به طلا، منطقی ترین رابطه بین بیت کوین و طلا را نشان می دهد، زیرا از زمان پیدایش بیت‌کوین در اواسط سال ۲۰۱۰، تاکنون به ازای هر ۲ سال رشد بیت کوین نسبت به طلا، اصلاح داشته است، در واقع به جز سال اول که بیت کوین یک سال دوره رشد و ۶ ماه دوره اصلاح داشت، پس از آن و از سال ۲۰۱۲ به ازای هر ۲ سال رشد بیت کوین نسبت به طلا، ۲ سال اصلاح را تجربه کرده است.

آخرین بار دوره رشدیست که از اوایل ۲۰۲۰ شروع شده و از نظر زمانی تا اوایل ۲۰۲۲ یعنی ۳ ماه دیگر ادامه خواهد یافت، ولی از نظر تکنیکال می بینید که یک ابَرمقاومت ۳۶ برابری بیت کوین به طلا، با توجه به قیمت فعلی انس ۱۷۸۰ دلاری در قیمت ۶۴۰۰۰ دلار بیت کوین خواهیم داشت؛ یعنی حدود ۲۸ درصد بالاتر از سطح قیمت فعلی ۵۰ هزار دلاری است. از این رو احتمال شکست این مقاومت وجود دارد ولی احتمال خیلی بالایی نیست و ممکن است موقتی باشد.حال با توجه به وجود مقاومت ۵۰۸۰۰، وجود واگرایی مخفی منفی در تایم روزانه و ریسک به ریوارد نه چندان جالب، بیت کوین را در قیمت فعلی وجود دارد.

حرکت اصلاحی رمزارزها به صورت نوسان 

یک کارشناس بازار مالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه رمز ارزها یا بازار جهانی به دلیل اینکه محدودیت دامنه نوسان ندارد و بازار به صورت 24 ساعته معامله دارد عده ای از معامله گرها را به خود جذب کرده است، گفت: در حال حاضر نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت اقتصاد جهانی داشت اما به طور کلی این رشد اخیر رمز ارزها ناشی از شایعه آمازون بود که گفته بود برای فروش اجناس بیت کوین هم می پذیرد و از طرف دیگر مدیر مالی تسلا هم گفته بود که ما تاکنون بیت کوینی نفروخته ایم و این به معنای این است که قیمت بیت کوین بالاتر خواهد رفت و همین مساله باعث افزایش رشد این رمز ارز شد و از محدوده 28 هزار دلار به بالای 40 هزار دلار رسیده است .

مهران بیگی با نگاهی به روند احتمالی بیت کوین در آینده افزود: در بخش تکنیکال گفته می شود وقتی اصلاح بخواهد رخ دهد ابتدا یک اصلاح رو به بالا انجام می شود و حرکت اصلاح به صورت نوسانی خواهد بود و برخی از تکنیکالیست ها معتقدند که بیت کوین فعلا یک رشد موقتی دارد و می تواند دوباره روند نزولی خود را دنبال کند و تا بیست هزار دلار هم کاهش پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دولت ها در مقابل بیت کوین قرار گرفته اند و همین مساله باعث افت شدید رمز ارزها می شود، تصریح کرد: همه رمز ارزها با بین کوین همگرایی دارند و زمانی که بین کوین رشد می کند آنها هم رشد می کنند و قضیه معکوس آن هم صادق است. به همین دلیل می توان گفت که وضعیت همه کوین ها وابسته به بیت کوین است.

او افزود: وقتی که افت شاخص دلار اتفاق می افتد انس جهانی طلا رو به بالا حرکت می کند که تحت تاثیر سیاست های مالی آمریکا است، از طرف دیگر با توجه به اینکه نرخ رمز ارز با دلار محاسبه می شود وقتی نرخ دلار ارزان می شود بیت کوین در کف قرار می گیرد و ارزش رمز ارز بالا می رود و در صورتی که برای رمز ارزها هم خبرهای مثبتی منتشر می شود این روند رو به رشد بیشتر خواهد شد.

او درباره وضعیت قانونی معاملات رمز ارزها در ایران گفت: در حال حاضر در دنیا اتفاقی که رخ داده این است که برخی کشورها رمزارز خود را رونمایی کرده اند و ایران هم می تواند این مساله را اجرایی کند، از طرف دیگر باید توجه داشت که کشورهای که تحریم هستند از طریق بین کوین عمل می کنند و امروز دنیا به دنبال این است که جلوی این معاملات و پولشویی های این بخش را بگیرند و این روند باعث شده که یک تئوری مطرح شود که رمز ارزها به جنگ با دولت ها رفته اند و می خواهند سد تصمیم گیری دولت ها در بخش مالی را بشکنند.

بیگی تصریح کرد: رمزارز جای سرمایه گذاری نیست و اگر برای فرد اتفاقی بیفت و فوت کند و رمز بازار مالی او  را کسی نداشته باشد آن دارایی از بین رفته است اما درباره سرمایه گذاری در بورس اینگونه نیست. از طرف دیگر باید توجه داشت که قیمت در معاملات تعیین می شود و ممکن است با ارزش یک رمزارز تطابق نداشته باشد این در حالی است که ارزش سهام اوراق بهادر بر مبنای ارزش دارایی و سودآوری یک شرکت است و سهامداران می توانند از طریق معاملات در بورس درآمدهای کلانی را کسب کنند.

 

آیا بازار رمز ارزها فرصت سرمایه گذاری هستند؟

همچنین رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفى رایانه اى استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بیت کوین در جایگاه پیشتاز رمزارزها خود را تثبیت کرده است، گفت: از نظر فنی سرمایه گذاری در رمزارزها هیچ مشکلی وجود ندارد ولی بسیاری از موسسات، سازمان ها و حتی افراد نمی توانند قانونمند دست به خرید و نگهداری رمزارز بزنند و احتمالا دارد در آینده قانونگذاری در بخش رمزارزها هم توسط دولت ها اجرایی شود تا فرصت سرمایه گذاری برای سرمایه داران فراهم شود.

علی پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه رمزارزها اقتصاد سنتی را به چالش کشیدند گفت:  پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بازار جهانی نمی‌توانست به مسائل حاشیه‌ای ورود کند و رمز ارزها رشد کردند و حالا که اقتصاد سنتی تا حدودی خود را بازیافته به چالش رمزارزها ورود کرده و به دنبال این است که شرایط را دوباره به حالت قبل برگرداند

او با تاکید بر اینکه کنش و واکنش بین بازار رمزارز و بازار سنتی آغاز جهانی جدید را نوید می‌دهد، اظهار کرد: بازار رمزارزها در آینده فقط وابسته به روش ادغامی  با اقتصاد جهانی و توانائی حل مشکلات اقتصادی کلان است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه