English

پیام مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز خبرنگار

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بیمه کوثر روز خبرنگار را تبریک گفت.

پیام مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش خبرگزاری موج، مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بیمه کوثر روز خبرنگار را تبریک گفت.

در عصر رشد و توسعه لحظه‌به‌لحظه فن‌اوری، هر روز با تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدید، از سختی شغل‌های مختلفی که وجود دارند کاسته می‌شود و حتی گاهی برخی از آن‌ها از سیاهه مشاغل حذف می‌شوند و ماشین عهده‌دار اجرای‌شان می‌شود؛ اما گویی «خبرنگاری» دوست دارد در همان فضای سخت اما جذاب، جنجالی اما روشنگرانه، نوستالژیک اما پیش‌رونده و خلاصه پر از بیم و امید همراه با تناقض گذشته بماند. سخت‌افزار خبرنگار هنوز بدن اوست که باید در پی هر رویداد و بیداد و فریادی به این سو و آن سو بتازد و نرم‌افزارش هم همان ذهن خلاق و پر از دانش اوست که باید عینیت امروز را در پیوند با واقعیت دیروز و استدلالی مبتنی بر حقیقت محض بپرورد و صادقانه و بی‌پیرایه به مخاطب عرضه کند.

به اعتقاد من اگر قالب این شغل سالیان سال بکر و دست‌نخورده مانده، دلیلی است بر بسیار خاص و دشوار بودن آن. جالب است، بشری که برای ریز و درشت کارهای عالم دانش خلق کرده و ابزار تراشیده، هنوز نه ماشینی برای خبرنگاری ساخته‌ است و نه دستگاهی برای خبرنویسی؛ اگر هم دست به تلاشی نافرجام زده باشد سرانجام نامعلومش بدانجا رسیده که نتوانسته است حتی از خودش نیز رد آگاهی بر گوش و چشم مخاطبان نقش بزند.  

خبرنگاری هنری مرکب از جست‌وجوگری، آموزگاری، رویداد‌نگاری و خلاصه، زنجیره‌ای از کارها و مهارت‌هاست که فقط به سرانگشت مبتکر و نوآور انسان ظهور می‌یابد.

مفتخرم در این پنج سال، ما در شرکت بیمه کوثر و جامعه مسئولیت‌پذیر خبرنگاران، در یک تعامل راستین دوسویه، ضمن رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای توانسته‌ایم با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر به تقویت هم کمک کنیم. بر خود فرض می‌دانم 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار را به همه شما خبرپژوهان و خبرنویسان صادق، تلاشگر، آبرو‌برکف و گرانقدر صمیمانه شادباش بگویم و بهترین‌ها را از پرودگار دانا و آگاه برای‌تان مسالت کنم.

مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بیمه کوثر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه