English

نرخ طلا در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفت

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع نوع دلتای ویروس کرونا که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت با این حال در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.

نرخ طلا در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۷۸ دلار و ۵۲ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۷۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۷۷۶ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

طلا در ژوئن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا و مطرح شدن احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره، بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ را به ثبت رساند. نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می زند.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس درباره روند روز جاری معاملات طلا گفت: شیوع نوع دلتای ویروس کرونا از قیمت طلا پشتیبانی کرده است زیرا می‌تواند روند احیای اقتصادی را به تاخیر بیاندازد. با این حال دورنمای میان مدت این فلز ارزشمند منفی مانده زیرا دورنمای آغاز تعدیل سیاست انبساطی پیش روی بازار قرار دارد.

نوع بسیار مسری دلتای ویروس کرونا مانع جدیدی برای برنامه‌های بازگشایی در آسیا و اروپا ایجاد کرده است. همزمان کاخ سفید اعلام کرده که تیم‌های ویژه‌ای را به کانونهای آلودگی در سراسر کشور برای مبارزه با شیوع بیماری می‌فرستد.

بازار اکنون منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکاست که بعدازظهر روز جاری از سوی وزارت کار آمریکا اعلام می‌شود و انتظار می‌رود افزایش ۶۹۰ هزار شغل جدید در ماه میلادی گذشته را نشان دهد.

افزایش اشتغال آمریکا می تواند برنامه تعدیل سیاست انبساطی و محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا را جلو بیاندازد. چندین مقام بانک مرکزی آمریکا در هفته‌های اخیر اظهار کرده‌اند بانک مرکزی ممکن است در ماه‌های آینده صحبت درباره تعدیل سیاست پولی انبساطی را آغاز کند. شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی نوشت: اگر چه چنین اتفاقی طلا را در معرض ریسک نزولی قرار می‌دهد اما نگرانی‌های تورمی از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۲۷۶۲ دلار و ۱۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۸ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۷۶۲ دلار و ۱۶ سنت رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه