English

اردکانیان:

سد‌های لاستیکی با هزینه و تخریب کم راه اندازی می‌شود

وزیر نیرو گفت: سد‌های لاستیکی با هزینه و تخریب کم راه اندازی می‌شود، جلوگیری از سیلاب، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی از جریان پویای رودخانه‌ها از مهم‌ترین مزایای احداث سد‌های لاستیکی است.

سد‌های لاستیکی با هزینه و تخریب کم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، رضا اردکانیان وزیر نیرو در هفته دوم پویش هر هفته الف-ب ایران که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: امروزه یکی از شیوه‌ های ساخت و ساز‌ در امر سد سازی، سد‌های لاستیکی است که این خود می‌تواند در گردشگری، ورود آب شور دریا و باز چرخه آب در اراضی کشاورزی بسیار مهم باشد.

او ادامه داد: یکی از راه‌های سریعی که ما را به هدف جمع آوری آب‌های سطحی کمک می‌کند، احداث سد‌های لاستیکی است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد‌های لاستیکی با هزینه و تخریب کم راه اندازی می‌شود، گفت: جلوگیری از سیلاب، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی از جریان پویای رودخانه‌ها از مهم‌ترین مزایای احداث سد‌های لاستیکی است.

اردکانیان تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد سال گذشته ما انرژی به صنایع عرضه کردیم، امیدوارم این پویش امسال هم به اجرا دربیاید.

او ادامه داد:۸ طرح عمده با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی هفته گذشته به اجرا درآمد و قرار است تا پایان سال، ۲۹۰ طرح با سرمایه‌ گذاری ۶۵ هزار میلیارد تومانی افتتاح شود.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم نحوه عمل پویش‌ ها با کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته به ثمر برسد، طرح‌های ساخت و سازی و ساز و کاری اجرایی شود.

اردکانیان در خصوص افتتاح طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ افزود: ۳ شبکه آبرسانی، ۱۳ تصفیه خانه آب تصفیه خانه فاضلاب، نیروگاه حرارتی، برق رسانی به ۲۰۶ روستا در سراسر کشور و آبرسانی به بیش از ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از برنامه‌های ما در دولت دوازدهم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما برای تابستان امسال برنامه ریزی کرده‌ایم و با توجه به محدودیت ‌های بارشی امیدواریم بتوانیم آرامش در کشور داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه