English

اسلامی در جمع خبرنگاران:

بهره برداری از آزاد راه غدیر موجب کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره برداری از این آزادراه موجب کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین می‌شود و همچنین اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آزادراه غدیر است

بهره برداری از آزاد راه غدیر موجب کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه تکمیل شده کنارگذر آزادراه جنوبی تهران درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: آزادراه غدیر از پروژه‌های پر افتخار کشور است که با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و توسط شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است، افزود: این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی این مسیر می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه بهره برداری از این آزادراه موجب کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین می‌شود، گفت: اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آزادراه غدیر است و مسیر آزادراهی این پروژه بخشی از کریدور ترانزیتی شرق و غرب است و تمامی مراحل اجرایی این پروژه از ایده تا طراحی و بهره برداری همه در این دولت انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کاهش مصرف سوخت،کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

اسلامی توضیح داد: این پروژه عمرانی رکود پیشرفت سالانه پروژه عمرانی و زیرساختی را زده چرا که پیش از این رکود پیشرفت پروژه در بخش‌های عمرانی ۹ درصد بوده، اما با ساخت این پروژه رکود سالانه به ۲۰ درصد رسید.

او یادآور شد: این آزادراه روز ۱۳ رجب همزمان با میلاد امیرالمومنین(ع) از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره نرخ عوارض این آزاد راه اظهار کرد: نرخ عوارض این آزادراه برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است .

اسلامی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از توان بهترین پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده توان مدیریتی و مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه‌ها و تعامل آنها و اعتماد بخش خصوصی به دولت است.

وزیر راه و شهرسازی  توضیح داد: بهترین پیمانکاران کشور در این پروژه کار کرده‌اند تا به محض بهره برداری مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند تا ما از بار سنگین و خسته کننده ترافیک اتوبان تهران- کرج و البرز و قزوین فاصله بگیریم و مردم از این مسیر جدید استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه این آزادراه بخشی از مسیر جاده ابریشم است ،افزود: این طرح در روان سازی ترافیک آزادراهی کشور که از بازرگان در غرب کشور شروع می‌شود و به مشهد مقدس و مرزهای افغانستان و ترکمنستان می‌رسد تاثیر زیادی دارد.

براساس این گزارش  آزادراه غدیر ۱۵۸ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

صبح امروز (پنجشنبه) وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و جمعی از استانداران استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی از آزادراه تکمیل شده کنارگذر آزادراه جنوبی تهران بازدید داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    با ۲۵ هزارتومان پول عوارض همه سواری ها دوباره میندازن تو اتوبان کرج- تهران دوباره همون معطل شدن چند ساعت از پل فردیس تا گلشهر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه