English

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

منظور ما از سرمایه گذاری میان مدت و بلندمت ۶ ماهه است

فرهاد دژپسند گفت: از ۲۰ مرداد شاخص روند نزولی داشت و به سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید، اما بعد از آن دوباره رشد کرد و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسیده و فرایند نوسانی که ما گفته ایم را طی کرده است، از طرف دیگر منظور ما از سرمایه گذاری میان مدت و بلندمت ۶ ماهه است.

منظور ما از سرمایه گذاری میان مدت و بلندمت ۶ ماهه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره اینکه چرا قبلا کاهش دامنه نوسان بورس مصوب و اجرایی نشده است، گفت: پیش از این پیشنهاد دامنه نوسان منفی و مثبت 2 در شورای عالی بورس مطرح شد، اما رای نیاورد به همین دلیل با تغییر پیشنهاد و نامتقارن کردن آن یه منفی 2 تا مثبت 6 این بار در شورای عالی بورس راس آورد.

فرهاد دژپسند در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه منظور مسئولان از سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در بورس چیست در حالی که بیش از ۶ ماهه است که سهامداران در زیان هستند، توضیح داد: از ۲۰ مرداد شاخص روند نزولی داشت و به سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید، اما بعد از آن دوباره رشد کرد و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسیده و فرایند نوسانی که ما گفته ایم را طی کرده است، از طرف دیگر منظور ما از سرمایه گذاری میان مدت و بلندمت ۶ ماهه است.

او با اشاره به اینکه رسانه ها نباید پالس های منفی به بورس بدهند، اظهار کرد: نباید با زبان سیاسی به بورس نگاه کرد و وقتی این بازار حرفه ای باشد مانایی آن خوب است و از طرف دیگر باید توجه داشت که حتی اگر نرخ ارز پایین بیاید به دلیل اینکه نرخ مبادله کالا تا یک چهارم کاهش می یابد و صادرات روان می شود میزان حاشیه سود شرکت ها بالا می رود. بنابراین شرکت های بورسی که صادرات دارند وضعیت بهتری پیدا می کنند.

حاشیه سود شرکت بالا می رود

دژپسند با تاکید بر اینکه در آینده ظرفیت بهره برداری از شرکت ها افزایش می یابد و این باعث بالا رفتن ارزش سهام می شود، گفت: در شرایط کنونی برخی شرکت ها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند و اگر در آینده صادرات رونق بگیرد می توانند با صددرصد ظرفیت کار کنند به همین دلیل حاشیه سود شرکت بالا می رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه درباره عرضه ها به صورت شرطی حرف می زنم، گفت: قبلا اعلام کرده ام که اگر شرایط فراهم شود عرضه اولیه انجام می شود. در شرایط کنونی عرضه اولیه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دستور کار است که نخست باشگاه پرسپولیس عرضه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی