English

اسلامی در مراسم افتتاح راه آهن خواف-هرات:

راه آهن خواف-هرات ایران را به دومین شهر مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می ‌کند

وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: راه آهن خواف-هرات ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون تن بار و ۱ میلیون نفر مسافر را در سال دارد و ایران را به دومین شهر مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می‌کند.

راه آهن خواف-هرات ایران را به دومین شهر مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می ‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه‌ و شهرسازی در مراسم افتتاح راه آهن خواف-هرات با بیان اینکه امروز راه آهن بزرگ خواف هرات به بهره برداری رسید، گفت: شعار زیبا و ماندگار پیوند دو ملت و پیوند دو فرهنگ با اجرای این پروژه به تحقق رسیده است، ما همواره پیوند‌های دوستی را از طریق این راه آهن گسترش خواهیم داد.

او ادامه داد: این راه آهن ۲۲۵ کیلومتر است که ساخت ۱۴۰ کیلومتر از آن را بر عهده داشتیم و مقرر شده بود ۸۵ کیلومتر باقی مانده را کشور افغانستان بر عهده بگیرد که امیدواریم با همکاری متفاوت کشور افغانستان هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود و با اجرای کامل پروژه بتوانیم از اتصال کامل خط بهره‌مند شویم.

اسلامی بیان کرد: این خط راه آهن ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون تن بار و ۱ میلیون نفر مسافر را در سال دارد و ایران را به دومین شهر مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این پروژه مهم ریلی سهم بزرگی در ترانزیت و تبادلات تجاری دارد، افزود: تجار ایرانی و افغانی استقبال بسیار گسترده‌ای از این پروژه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه