English

سخنگوی گمرک:

بیش از ۵.۷ میلیون دلاری خودرو در سال ۹۸ صادر شده است

سخنگوی گمرک گفت: حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ دلار در سال ۹۸ به ۹ کشور صادر شده است.

بیش از ۵.۷ میلیون دلاری خودرو در سال ۹۸ صادر شده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گمرک، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک با بیان اینکه در سال ۹۸، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است، اظهار کرد: کشور عراق با ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودرو‌های ایرانی بودند.

لطیفی در ادامه در خصوص میزان صادرات خودرو گفت: هنگ کنگ با ۱۱۶ هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار، تایوان با ۷۹ هزار و ۵۲۱ دلار، چین با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲ دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص خودرو‌های صادراتی توضیح داد: خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد صادرات خودرو در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا، کوئیک، سمند، پارس، ۲۰۷، هایما، دنا و ... مابقی سهمی کمتر از ۱۰ درصد را در بر می‌گیرند.

لطیفی افزود: بیشترین تنوع خودرویی با خودرو‌های تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه