English

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به خبرگزاری موج؛

مبحث ۲۲ ساختمان سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود

احمد خرم گفت: این مبحث در خرداد 1401 برای ساختمان های اولویت یک اجرا می شود، البته کمیته موارد خاص راه اندازی شده و از همین الان اجرای مبحث 22 آغاز شده است.

مبحث 22 ساختمان سال 1401 اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حوادثی چون آتش سوزی ساختمان پلاسکو و بیمارستان سینای تهران ضرورت اجرای هرچه سریعتر مقررات مبحث 22 ساختمان را نشان می دهد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست خبری آنلاین در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره زمان اجرای مقررات مبحث 22 ساختمان که مربوط به نگهداشت و ایمنی ساختمان قبل از بروز حادثه است، اظهار کرد: این مبحث در خرداد 1401 برای ساختمان های اولویت یک اجرا می شود، البته در حال حاضر کمیته موارد خاص راه اندازی شده و از همین الان اجرای مبحث 22 آغاز شده و 122 ساختمان در شیراز شناسایی شده، یا در تهران اجرای مبحث 22 برای ساختمان آلومینیوم اجرایی شد و یک میلیارد تومان در این ساختمان هزینه شد، هرچند در ابتدا خیلی از مالکان از پرداخت این هزینه ابراز نگرانی می کردند، اما در ادامه به دلیل بالا رفتن ایمنی و ارزش ساختمان از اجرای مبحث 22 ابراز رضایت کردند.

احمد خرم با اشاره به اینکه قیمت زمین و ساختمان تابع فاکتورهای مختلفی است، گفت: در کشور ما وقتی اتفاقی رخ می دهد یا جریانات عادی با بحران مواجه می شود تازه به دنبال راهکار می روند. در حال حاضر طرح جامعی برای بخش های مختلف صنعتی وجود ندارد، برای نمونه بعد از این همه سال هنوز طرح جامعی برای ساختمان نداریم، هرچند به طور کلی اجرای هر کار اصولی نیازمند طرحی جامعه است.

او با تاکید بر اینکه اشتغال فارغ التحصیلان رشته ساختمانی باید توسط سازمان نظام مهندسی کشور رقم بخورد، اظهار کرد: سیاست گذاری بخش اشتغال باید توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی انجام شود. همچنین بخش خصوصی در کشور باید نقش فعالی ایفا کند که در حال حاضر در حاشیه امورات است.

خرم با نگاهی به مشکلات مربوط ساختمان، اظهار کرد: در دو سال گذشته تعیین کننده قیمت ساختمان، زمین بوده، قبلا ارزش زمین در مشارکت 35 درصد بود و الان به 60 درصد افزایش یافته است، برای نمونه در مشارکت سرمایه گذار 40 درصد و مالک سهمی 60 درصدی حضور دارد و در برخی مناطق بالاشهر درصد سهم مالک به بیش از 70 رسیده و این نشانه بروز دلالی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه