English

وزارت اقتصاد:

اوراق اسلامی با نرخ سود ۱۸ درصد در بورس عرضه می شود

وزارت اقتصاد اوراق مالی اسلامی را با نرخ سود اسمی سالیانه ۱۸ درصد و با تاریخ سررسید آبان ۱۴۰۴ تا نیمه اول آذر امسال در بازار سرمایه عرضه می‌کند.

اوراق اسلامی با نرخ سود ۱۸ درصد در بورس عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت اقتصاد، این وزارتخانه به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد بر اساس قوانین و مقررات مربوط نسبت به انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی با نرخ سود اسمی سالیانه ۱۸ درصد و با تاریخ سررسید آبان ماه ۱۴۰۴ و حداکثر تا نیمه اول آذرماه امسال در بازار سرمایه کشور اقدام کند.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، از کلیه نهاد‌های مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۸۴- از جمله شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های بازنشستگی دعوت شده است، تقاضا‌های خود شامل مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره‌نویسی را در روز اعلامی در جدول فوق‌الذکر در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت کنند.

ضمناً حداقل حجم هر سفارش برابر با پنج هزار میلیارد ریال و زمان و تاریخ مظنه گیری اوراق یاد شده در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۱ از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ است.

 حسب هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت مظنه در سامانه مذکور ازسوی نهاد‌های واجد شرایط به منزله قبول تعهد خرید بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است، همچنین نهاد‌های مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با رعایت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعالیت نهاد‌های مالی می‌توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه مذکور اقدام کنند.

این اطلاعیه یادآور می‌شود، وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش تمام یا بخشی از درخواست‌های ثبت شده، مختار است و کلیه متقاضیانی که پیشنهاد‌های آن‌ها مورد تأیید قرار می‌گیرد، موظفند حداکثر تا دو روز کاری پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه‌های تکمیل شده قرارداد‌های تعهد پذیره نویسی و سایر مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند.

همچنین متقاضیان باید کلیه سفارش‌ها را به صورت «معتبر تا لغو» (Good till Cancel) در سامانه یاد شده ثبت کنند.

عامل فروش اوراق فوق‌الذکر نیز ایستگاه معامله‌گر مستقل بانک مرکزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه