English

خبرگزای موج گزارش می دهد؛

کاهش قیمت جهانی طلا با وجود ادامه کرونا و نزدیکی انتخابات آمریکا

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر قیمت طلا در بازار جهانی با وجود شیوع ویروس کرونا و انتخابات پیش روی آمریکا نزولی بوده است، به همین دلیل پیش بینی وضعیت آینده این بازار غیر ممکن است.

کاهش قیمت جهانی طلا با وجود ادامه کرونا و نزدیکی انتخابات آمریکا

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در بازار جهانی در روزهای اخیر قیمت طلا کاهش یافته است، افزود: قیمت طلا در بازار جهانی به 1920 دلار در هر اونس رسیده و این روند کاهشی در حالی رخ داده که هنوز ویروس کرونا در جهان شیوع دارد و از طرف دیگر مسائل سیاسی همچون انتخابات آمریکا نیز پیش روست.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه تا زمانی که اطمینان به بازارهای جهانی باز نگردد قیمت طلا همچنان بالا خواهد ماند، افزود: وقتی سرمایه گذاران برای ورود به فعالیت های دیگر اطمینان کافی را ندارند و میزان تولید شرکت ها هم کاهش یافته است و هر زمان ممکن است تشدید ویروس کرونا بر مشکلات اقتصادی کشورها بیفزاید سرمایه گذاران بیشتر به خرید طلا تمایل دارند، اما در حال حاضر به نظر می رسد در چند روز گذشته بازار جهانی طلا به اشباع رسیده باشد و قیمت آن روند نزولی به خود گرفته، چراکه در شرایط کنونی هیچ عاملی برای کاهش قیمت طلا رخ نداده است.

او با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه در حالت تعادل است، تصریح کرد: در بازار داخلی بیشترین تغییرات قیمت در طلا به دلیل نوسانات اخیر دلار است و از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار متعادل دنبال می شود همچنان در قیمت طلا حباب وجود دارد.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه افزایش عرضه طلا و سکه در بازار به وجود نیامده است، اظهار کرد: اگرچه پیش بینی می شد با افزایش قیمت میزان عرضه طلا در بازار افزایش یابد اما این اتفاق نیفتاده است و تقاضا برای خرید این محصولات هم بالا نرفته است و معاملات به صورت متعادل انجام می شود.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران درباره وضعیت تقاضا برای خرید طلای آبشده، اظهار کرد: معاملات طلای آبشده از زمانی که زرگری شروع شده بین معامله گران حرفه ای و بین بنکدارها وجود داشته است اما در یک و نیم سال اخیر مردم برای حفظ سرمایه خود به سمت بازار طلا روی آوردند و برای اینکه اجرت ساخت ندهد به خرید طلای آبشده روی آوردند و معاملات این محصول افزایش یافت.

کشتی آرا در پاسخ به این سوال که آیا تضمین کافی برای معاملات طلای آبشده در بازار وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: به طور قطع همه جور طلایی ممکن است در بازار معامله شود و همواره به مردم تاکید شده است که از جاهای معتبر خرید خود را انجام دهند به طور قطع در چنین شرایطی سلامت محصول تضمین شده خواهد بود و همواره به مردم هشدار داده شده است که مراقب معاملات خود باشند.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که روند آینده بازار جهانی را چگونه پیش بینی می کند، اظهار کرد: قیمت جهانی طلا متناسب با اوضاع جهانی اقتصاد و مسائل سیاسی در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

در چند روز گذشته قیمت دلار در ایران به بالای 30 هزار تومان رسیده  در حالی که قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی کاهشی است و این روند رشد قیمت طلا در ایران پس از تحریم اقتصادی 28 بانک ایرانی توسط آمریکا تشدید شد، زیرا در مدت یک هفته گذشته قیمت دلار در ایران از 27 هزار تومان به کانال 31 هزار تومان وارد شده و نوسانات رو به بالای آن همچنان ادامه دارد، هرچند بانک مرکزی قرار است عرضه ارز به بازار را بیشتر کند، اما تاکنون روند معاملات تغییری نکرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه