English

دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن خبر داد؛

هدف گذاری فعال سازی ۱۰۲۰ معدن در کشور

سیدرضا عظیمی گفت: ۴۳ معدن غیرفعال و قابل توسعه شناسایی شد که تاکنون ۳۷ معدن در کارگروه استانی، پایش شده و ۱۹ بلوک با مزیت نسبی مواد معدنی شامل سلستین، گچ، مرمریت، بوکسیت، شن و ماسه و مخلوط کوهی، گوگرد، سنگ آهک، نیترات، سنگ لاشه، مالون و مارن معرفی شده است.

 هدف گذاری فعال سازی ۱۰۲۰ معدن در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با بیان این در برنامه احیا و فعال سازی ۱۰۲۰ معدن هدف گذاری شده در کشور برای سال جاری، احیای ۲۴ معدن و احداث یک واحد فرآوری در استان کهگیلویه و بویر احمد برنامه ریزی شده است، گفت: در راستای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان کهگیلویه و بویر احمد، ۸ جلسه کارگروه استانی برگزار و مصوبات به صورت ماهانه با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیران و مسئولان استان پیگیری می گردد.

سیدرضا عظیمی ادامه داد: با بررسی های انجام شده، ۴۳ معدن غیرفعال و قابل توسعه شناسایی شد که تاکنون ۳۷ معدن در کارگروه استانی، پایش شده و ۱۹ بلوک با مزیت نسبی مواد معدنی شامل سلستین، گچ، مرمریت، بوکسیت، شن و ماسه و مخلوط کوهی، گوگرد، سنگ آهک، نیترات، سنگ لاشه، مالون و مارن معرفی شده است.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای طرح تاکنون در استان کهکیلویه و بویر احمد تصریح کرد: معرفی سرمایه گذار برای احیا و فعال سازی ۶ معدن سلستین با ایجاد واحد فرآوری و معرفی یک معدن گچ به سرمایه گذار، از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: معرفی ۱۳ معدن در قالب ۵ پروژه (نیازمند راه دسترسی) و ۳ پروژه (نیازمند شبکه برق) به مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی و درج آن در اولویت های سال ۹۹ و نیز معرفی ۵ معدن به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای دریافت تسهیلات، از دیگر اقدامات صورت گرفته تاکنون در استان مذکور است.

عظیمی خاطرنشان کرد: فراخوان عمومی به منظور سرمایه گذاری برای احداث واحد فرآوری معادن گچ استان اعلام شده است. با احداث این واحد، ۸ معدن گچ در چرخه زنجیره تولید فعال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر، گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح استخراج و فرآوری برای معادن گچ، بوکسیت و سلستین استان کهکیلویه و بویر احمد تهیه شده است.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه