English

عیسی گل شاهی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

عدم تخصیص به موقع ارز تن ماهی را ۳ هزار تومان گران کرد

مدیرکل دفتر کیفیت و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت: به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز، تن ماهی ۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده و قیمت تن با تولیدات ماهی داخلی هم به دلیل بالا رفتن هزینه های صید تا حدودی گران شده است.

عدم تخصیص به موقع ارز تن ماهی را ۳ هزار تومان گران کرد

مدیرکل دفتر کیفیت و توسعه بازار آبزیان، شیلات ایران در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در تمام دنیا اولویت با استفاده از آبزیان تازه است و بعد از آن از محصولات فرآوری استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر ۱۱ کارخانه تولید فرآوری محصولات آبزیان در ایران مشغول فعالیت هستند و سه کارخانه هم از دور ریزهای این کارخانه ها برای غنی سازی نهاده های دام و طیور و آبزیان یا محصولات دارویی استفاده می کنند.

عدم تامین و تخصیص بموقع ارز برای واردات دلیل گرانی تن ماهی

عیسی گل شاهی با بیان اینکه اگر در بازار داخلی و صادراتی برای محصولات فرآوردی شده آبزیان تقاضایی وجود داشته باشد از نظر زیرساختی و فناوری امکان تولید آن در داخل وجود دارد، افزود: یکی از اصلی ترین دلایل گرانی کنسرو ماهی گرانی مواد اولیه وارداتی بوده است. از طرف دیگر تاخیر در تامین و تخصیص ارز برای واردات هم به بالا رفتن قیمت تمام شده کالاها دامن زده است.

او با تاکید بر اینکه بخشی از ماهی های مورد استفاده در تن ماهی وارداتی است، اظهار کرد: قیمت هر قوطی کنسرو به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز ۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده و قیمت تن با تولیدات ماهی داخلی هم به دلیل بالا رفتن هزینه های صید تا حدودی گران شده است که البته پیش بینی می شود با آغاز فصل صید ماهی قیمت ها تا حدودی تعدیل شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تقاضا برای مصرف مواد پروتئینی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: تا اردیبهشت ماه حدود ۵۰ درصد تقاضا برای محصولات آبزی کاهش پیدا کرده بود که بعد از اردیبهشت ماه به دلیل بازگشایی رستوران ها و سیاست های حمایتی که اتخاذ شد این درصد تعدیل شد و به ۳۰ درصد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی