English

معاون وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

اخذ عوارض در برخی از بزرگراه‌های جدید کشور

معاون وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد به دلیل مشارکت بخش خصوصی در ساخت برخی از بزرگراه های جدید کشور عوارض از تردد کنندگان اخذ خواهد شد.

اخذ عوارض در برخی از بزرگراه‌های جدید کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری معاون وزارت راه و شهرسازی با اعلام این‌که تکمیل، احداث و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، گفت: به واسطه تقویت حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی کشور، این وزارتخانه بخشی از طرح‌های عمرانی مهم بزرگراهی که از نقش به سزایی در تسهیل تردد و کاهش ترافیک چهار شهر مهم کشور دارد را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: واگذاری این طرح‌ها با استفاده از ایجاد ظرفیت قانونی مناسب بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه گنجانده شده، انجام خواهد گرفت.

غفاری گفت: در جلسه اخیر کارگروه واگذاری متشکل از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، طرح‌های توجیهی واگذاری این طرح‌ها بررسی و به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، به زودی فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار طرح‌های مذکور از طریق رسانه‌های جمعی منتشر خواهد شد.

غفاری روش واگذاری ۵ طرح مذکور را مشارکت به روش BOT عنوان کرد و گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز توسط دولت به بخش خصوصی اعطا شده و مابقی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام یا در جریان مراحل احداث با توجه به نوع قرارداد منعقد شده، اصل و سود آورده بخش خصوصی با بهره‌برداری و اخذ عوارض تردد از کاربران تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیات نحوه واگذاری این ۵ طرح گفت: احداث پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت از محل طرح بهسازی راه اصلی شریف آباد - پاکدشت و احداث کمربندی پاکدشت با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی و بدون مشارکت دولت با دوره احداث سه ساله و طول دوره بهره‌برداری ۱۰ ساله واگذار می‌شود.

وی افزود: همچنین پروژه کمربندی شرقی پاکدشت از محل طرح آزادراه کمربندی پاکدشت با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره‌برداری ۱۰ ساله توسط بخش خصوصی واگذار می‌شود.

غفاری در خصوص ۳ طرح دیگر گفت: پروژه کمربندی سنندج از محل طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور با مشارکت ۳۰ درصدی دولت از محل اعتبارات تبصره ۱۹ تخصیص یافته به کریدور مذکور و سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی بخش غیردولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره‌برداری ۱۰ ساله خواهد بود.

معاون وزیر معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه احداث کمربندی زاهدان از محل طرح احداث بزرگراه زاهدان – زابل و بزرگراه زابل – دوست محمد با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره‌برداری ۷ ساله است؛ همچنین پروژه احداث کمربندی دماوند از محل طرح احداث باند دوم رودهن – فیروزکوه – قائمشهر با اولویت سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ با هدف ایجاد امکان مشارکت دولت واگذار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی