English

مبین کسایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج؛

شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مرز مقاومت روانی است

یک کارشناس بورس گفت: در شرایط کنونی مردم فکر می کنند اصلاح سهام ها در بورس آغاز می شود، اما این اثر روانی است و بسیاری دامنه یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد را مرز مقاومت می دانند.

شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مرز مقاومت روانی است

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه پیش بینی ها این بود که در شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شاخص اصلاح داشته باشد، اما تنها یک روز منفی بود، گفت: در اصلاح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد اصلاح جزئی اتفاق افتاد و بعد از آن شاخص دوباره به رشد خود ادامه داد.

مبین کسایی با بیان اینکه باید در شاخص به مقاومت روانی توجه کرد، افزود: در شرایط کنونی مردم فکر می کنند اصلاح سهام ها در بورس  آغاز می شود، اما این یک اثر روانی است و بسیاری دامنه یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد را مرز مقاومت می دانند.

او با تاکید بر اینکه چند عامل در اصلاح شاخص تاثیر گذار است، تصریح کرد: در حالی که شاخص در مسیر دو میلیون واحد است نوسان آن با تغییرات قیمت ارز همراه شده است و اگر شاخص با کاهش قیمت دلار هم راستا شود شاهد اصلاح بازار خواهیم بود.

مبین کسایی با تاکید بر اینکه اصلاح پیش زمینه رشد شاخص است، اظهار کرد: وقتی نقدینگی جدیدی وارد بازار نباشد شاخص به اصلاح نیاز دارد تا روند رشد آن ادامه دار شود.

کارشناس بورس با اشاره به اینکه شاخص به عدد یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد برسد به راحتی می تواند مرز دو میلیون را بشکند، گفت: به طور کلی بحث ریزش بورس منتفی است و تنها اصلاح بازار، پیش روست که ممکن است روی یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد انجام شود یا اینکه رشد تا ۲ میلیون ادامه داشته باشد و بعد از آن اصلاح شاخص با کاهش قیمت دلار همراه شود.

او با تاکید بر اینکه احتمال ثابت ماندن قیمت دلار وجود دارد، اظهار کرد: اگر قیمت دلار ثابت بماند اصلاح بازار رخ نمی دهد یا اینکه بعد از دو میلیون اصلاح انجام می شود.

این کارشناس بورس اظهار کرد: در شرایط کنونی بیشتر سهامداران به دنبال سرمایه گذاری بلندمدت هستند و این یک چشم انداز بلندمدت برای بورس خواهد بود.

کسایی با تاکید بر اینکه در اصلاح شاخص ارزش برخی نمادها سربه سر می شود، گفت: در شرایط کنونی توصیه می شود سرمایه گذاران سهامداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه