English

فرید الدین معصومی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

دولت ۵ سال برق نیروگاه های با تسهیلات ارزی را می خرد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر گفت: در شرایط کنونی 450 میلیون یورو مجموع غدیر تسهیلات ارزی گرفته و اینکه پروژه های با تسهیلات ارزی صرفه اقتصادی ندارد وابسته به وضعیت نیروگاه هاست، به طور قطع حاکمیت چاره ای برای تسهیلات می اندیشد، از طرف دیگر دولت موظف است که 5 سال برق این نیروگاه های جدید با تسهیلات ارزی را بخرد و از طرف دیگر هزینه ای هم برای سوخت نمی پردازند.

دولت 5 سال برق نیروگاه های با تسهیلات ارزی را می  خرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با اشاره به اینکه 7 نیروگاه با ظرفیت 2 هزار مگاوات در صنعت برق فعال هستند، گفت: به زودی نیروگاه گیلان با سرمایه 440 میلیارد تومان در بورس عرضه می شود و سهام نیروگاه هرمز و شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر عرضه می شود.

فرید الدین معصومی با بیان اینکه تا پایان تیر دو واحد  گازی نیروگاه قشم افتتاح می شود، افزود: در تابستان امسال دو واحد گازی قشم که ظرفیتی 175 مگاوات دارد برق مورد نیاز جزیره را تامین می کند که در آینده با افتتاح بخش بخار که ظرفیت 165 مگاوات است تا سال 1400 افتتاح می شود.

او با تاکید بر اینکه جزیره کیش 80 تا 100 مگاوات نیازمند برق است، افزود: در حالت طبیعی برق مورد نیاز جزیره توسط واحدهای جزیره تامین می شود، اما در تابستان مصرف افزایش می یابد که برق آن توسط قسم تامین می شود.

او با رد این ادعا که نیروگاه گیلان زیان ده است، تصریح کرد: این نیروگاه سال 89 از سازمان خصوصی سازی خریداری سوده و الان هم صورت های مالی مناسبی داشته باشد.

معصومی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان تسهیلات ارزی غدیر گفت: در شرایط کنونی 450 میلیون یورو مجموع غدیر تسهیلات ارزی گرفته و اینکه پروژه های با تسهیلات ارزی صرفه اقتصادی ندارد وابسته به وضعیت نیروگاه هاست، به طور قطع حاکمیت چاره ای برای تسهیلات می اندیشد، از طرف دیگر دولت موظف است که 5 سال برق این نیروگاه های جدید با تسهیلات ارزی را بخرد و از طرف دیگر هزینه ای هم برای سوخت نمی پردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه