English

همتی:

بانک مرکزی طرح گواهی سپرده یورویی را به شورای پول واعتبار ارائه می‌ دهد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به منظور هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی به زودی طرح گواهی سپرده یورویی را به شورای پول واعتبار ارائه خواهد داد.

بانک مرکزی طرح گواهی سپرده یورویی را به شورای پول واعتبار ارائه می‌ دهد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت:

۱. در راستای چارچوب فعلی سیاستگذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز، وبه منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی، بانک مرکزی به زودی طرح گواهی سپرده یورویی رابه شورای پول واعتبار ارائه خواهد داد. بر این مبنا، قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص، و با فروش به نرخ بازار، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید. دراین طرح بانک مرکزی باتکیه برذخایر کافی اسکناس یورویی خود متعهد می‌شود، عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت نماید.

۲.اقدام پیشین بانک مرکزی برای کمک به ثبات بیشتر در بازار‌های دارایی، یعنی افزایش نرخ سود سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی از ۱۰ درصد به ۱۲ درصد، که از روز گذشته اجرایی شد، موجب تعدیل سریع نرخ سود بین بانکی شده و از ۱۰.۵درصد به ۱۲.۵درصد افزایش یافت. بانک مرکزی اقدامات ثبات بخش خود در بازار‌های مالی را تداوم خواهد داد. ضمن اینکه چارچوب فعلی سیاست پولی این اجازه را می‌دهد که در زمان مقتضی و تا جایی که نیاز باشد، سیاستگذار از ابزار پولی خود به منظورثبات مالی و رسیدن به هدف تورمی استفاده نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی