English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آذویکو خودروی بدون سند به مشتریان داده است / چه کسی حامی آذویکو است؟

شرکت آذویکو هنوز به مشتریانی که در سال ۹۷ خودرو پیش خرید کرده اند، خودرویی تحویل نداده است و البته از برخی با گرفتن ۴۴ میلیون تومان هزینه بیشتر، خودروی بدون سند تحویل داده و به بقیه نیز اعلام کرده یک سال دیگر منتظر بمانند و خودروی جدید را با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بخرند.

آذویکو خودروی بدون سند به مشتریان داده است / چه کسی حامی آذویکو است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مشکلات به جای مانده از بازار خودرو که در نتیجه توقف واردات و پیش فروش های بی حساب و کتاب بروز کرد همچنان در کشور باقی مانده است و بسیاری از مردمی که متقاضی خودرو بودند هنوز به اصل پول خود نرسیده اند، در هفته گذشته جمعی از مالباختگان برای اعتراض به ضعف رسیدگی به اقدامات شرکت آذویکو جلوی سازمان حمایت تجمع کرده بودند.

این شرکت که بیش از ۱۲۰ شاکی دارد ثبت نامی هایی را از سال ۹۶ و پس از توقف واردات خودرو انجام داد، اما هنوز نتوانسته تعهدات خود را اجرا کند، مشکل از آنجایی شروع شد که در آن زمان خودروی ثبت نامی این شرکت ۸۸ میلیون تومان قیمت داشت و پس از تحریم ها و بالا رفتن قیمت دلار در بازار آزاد به بالای ۳۰۰ میلیون تومان رسید و مقدمه ای شد تا شرکت بازی جدیدی را با مشتریان آغاز کند.

در واقع افرادی که در سال ۹۶ از شرکت آذویکو خودرو پیش خرید کرده بودند و مرحله تکمیل وجه را هم پشت سر گذاشته بودند، بعد از یک سال  نیم دَوَندِگی توانسته اند خودرو تحویل بگیرند. هرچند که نزدیک به ۴۴ میلیون تومان هزینه جدید پرداخت کردند و خودرویی هم که تحویل گرفته اند فاقد سند است. به عبارت دیگر شرکت آذویکو قبل از تحویل خودرو، مشتریان را به دفتر ثبت اسناد برده و با اخذ تعهد رسمی با آنها تسویه کرده است و به بهانه اینکه تحویل سند خودرو دارای فرآیند اداری است و شرکت باید مجوزهای جدیدی را برای انجام آن اخذ کند، خودرو را فاقد سند و پلاک به آنها تحویل داده است.

یکی از مشتریان این شرکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه مدیران شرکت آذویکو از همان ابتدای ممنوعیت واردات به دنبال فشار به مشتریان بودند تا قراردادها را کنسل کنند، اظهار کرد: این شرکت هر روز به بهانه های مختلف از تحویل خودرو به ما سرباز می زد و البته این در شرایطی بود که ۷۰۰ خودرو در پارکینگ اش دپو کرده بود و پیگیری ما هم فایده ای نداشت، زیرا عده ای می گفتند مسئولان این خودروسازی با رضا رحمانی وزیر وقت صنعت ارتباط خاصی دارد.

این مشتری شرکت آذویکو که بعد از یک سال دریافت خودرو هنوز نتوانسته بود سند خودروی خود را دریافت کند در ادامه افزود: بعد از دو سال دَوَندِگی موفق شدم با پرداخت وجه بیشتر، خودرو خود را از این شرکت تحویل بگیرم، اما این شرکت به تعهدات خود پایبند نبوده، زیرا هزینه خودروی اتومات را از ما گرفت و خودروی معمولی تحویل داد، از طرف دیگر یک ساله این خودرو بدون استفاده در پارکینگ باقی مانده چرا که  مدیران شرکت برای تحویل سند خودرو طفره می روند و این مساله کاملا مشهود است که آنها به دنبال متقاعد کردن سایر مشتریانی هستند که پرونده های آنها در تعزیرات است و خودرویی نیز هنوز تحویل نگرفته اند. البته پیشنهاد جدید دیگری نیز داده اند که افرادی که ثبت نام کرده اند می توانند منتظر تولید خودروی جدید آنها باشند که به تازگی خط تولید آن راه اندازی شده است.

به گفته او مدیران آذویکو می خواهند خودروی چینی که در چند سال آینده به بازار عرضه می کنند را با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به مشتریان بفروشند، در شرایطی که بسیاری از این خریداران در سال ۹۷ تکمیل وجه کرده اند و تمام هزینه خودرو را که ۸۸ میلیون تومان بوه است را پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در هفته گذشته جمعی از مالباختگان برای اعتراض به رسیدگی به اقدامات شرکت آذویکو جلوی سازمان حمایت تجمع کرده بودند. شرکت آذویکو هنوز به مشتریانی که در سال ۹۷  خودرو پیش خرید کرده اند خودرو تحویل نداده است، البته به برخی از آنها با گرفتن ۴۴ میلیون تومان هزینه بیشتر، خودروی بدون سند تحویل داده و به بقیه نیز گفته است یک سال دیگه منتظر بمانند و خودروی جدید این شرکت را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بخرند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه