English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پروژه مسئولانه همراه اول در شهر چوئبده، آب را شیرین کرد

در ادامه پروژه تامین آب آبادان، یک دستگاه آب شیرین‌کن سیار که حاصل همکاری همراه اول با آبفای آبادان است برای کمک به آبرسانی چوئبده، در این شهر استقرار یافت.

پروژه مسئولانه همراه اول در شهر چوئبده، آب را شیرین کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شهر چوئبده از توابع آبادان با مشکلات جدی برای تامین آب مواجه است، از این رو آبفای آبادان با همراهی اپراتور اول برای کمک به آبرسانی منطقه، اقدام به ارسال یک دستگاه آب شیرین‌کن سیار به شهر چوئبده کرده است. 

این اقدام پس از آن انجام شد که پروژه راه اندازی مخزن پیش ساخته ذخیره آب هنوز عملیاتی نشده و قرار است در پنج ماه آینده عملیاتی شود. 

طبق گزارش مدیران پروژه از روزهای گذشته عملیات احداث آن آغاز و در ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

اما دستگاه آب شیرین‌کن مذکور با هزینه ۶ میلیارد ریالی، توسط شرکت دانش بنیان و به دست متخصصان ایرانی ساخته شده که دارای ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب در روز آب خروجی(معادل ۲۳۰ هزار بطری آب معدنی) و کیفیت آب مطلوب(EC ۵۰۰) است.

در واقع قراردادی راه اندازی مخزن پیش ساخته ذخیره آب بین شرکت همراه اول و امور آبفا در بهمن ماه ۹۷ منعقد شد، قرارداد ساخت این دستگاه که حاصل همکاری اپراتور اول تلفن همراه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی‌اش با آبفای کشور است، هم اکنون در منطقه مذکور نصب و راه اندازی شده است.

در حال حاضر این دستگاه برای بهره‌برداری در محل تصفیه خانه شهید باوی مستقر شده و از آنجایی که قابل حمل است در مواقع ضروری امکان خدمت رسانی به مناطق دیگر را به آسانی مهیا می کند. 

پروژه آماده‌سازی تصفیه‌خانه چوئبده ظرف مدت پنج ماه آینده به بهره‌برداری می رسد؛ در سال گذشته هم۱۰ کیلومتر اصلاح خطوط لوله‌گذاری انتقال آب به چوئبده انجام شده و اکنون با دستور استاندار خوزستان اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای ۱۰ کیلومتر دیگر از طریق سه درصد درآمد نفت اختصاص داده شد. 

مقرر شده تا لوله‌کشی‌های آب مخزن پیش ساخت شهر چوئبده ظرف مدت ۲۰ روز به اتمام برسد در حال حاضر مراحل آرماتوربندی مخزن موجود در این تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و قرار است به زودی بتن‌ریزی آن نیز انجام شود و پس از آن بحث میکانیکال یا نصب تجهیزات انجام شود. 

هدف طرح جامع آبرسانی چوئبده که کلنگ آن در سال ۹۷ زده شد تامین آب پایدار این شهر برای ۲۵ سال آینده است. 

در حال حاضر با همراهی اپراتور اول، آب شیرین‌کنی در آن منطقه استقرار یافته که آب شیرین با کیفیت آب معدنی به دست مردم می رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه